smerfy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Przedstawiam kolejne propozycje zabaw rozwijających koncentrację uwagi w środowisku domowym:


1.     Kuchenny plac zabaw

Dzieci uwielbiają bawić się w kuchni. Dlatego warto zagospodarować jedną szafkę/półkę i przygotować „kuchenny plac zabaw”. Można tam umieścić cedzaki, łyżki, garnki, patelnie i inne przedmioty, którymi dziecko będzie mogło bezpiecznie się bawić. Kuchenne eksperymenty są bardzo wciągające i mają mnóstwo zalet. Dziecko jednocześnie rozwija koncentrację uwagi, poznaje różne faktury, kształty, temperatury, stymulując tym samym zmysł dotyku, wzroku, a nawet słuchu.

2.      Pokaż mi, gdzie jest…

Do tej zabawy możemy wykorzystać cały dom! Zadaniem dziecka będzie wskazanie tego przedmiotu, o który pytamy (np.: „Gdzie jest lampa? Gdzie jest okno?”). Dzieci w ten sposób wspaniale koncentrują uwagę, ale również rozwijają spostrzegawczość, a zabawa świetnie stymuluje rozwój mowy.

3.      Joga dla dzieci

Joga oraz inne ćwiczenia fizyczne bardzo pozytywnie wpływają nie tylko na koncentrację uwagi, jak również na koordynację ruchową i świadomość własnego ciała. Ćwiczenie jogi wymaga skupienia i precyzji ruchów, ale nie trzeba zaczynać od razu od trudnych figur. Na początek możemy udawać zwierzęta: stać się wężem, żyrafą albo kotem. ,, Zwierzęcą jogę” warto ćwiczyć razem z dzieckiem – dobra zabawa i mnóstwo śmiechu gwarantowane!

4.      Układanie wieży

W ten sposób dziecko nie tylko ćwiczy koncentrację uwagi, ale również wspaniale rozwija koordynację ręka – oko i poznaje zależność przyczynowo-skutkową (zaczyna kojarzyć, że wieża przewraca się, kiedy ją popchniemy lub krzywo położymy klocek).

      Drogi Rodzicu wykorzystując te zabawy w domu, nie tylko spędzisz  czas ze swoim dzieckiem, ale wpłyniesz  przede wszystkim na rozwój umiejętności koncentracji uwagi, zapamiętywania, koordynacji wzrokowo- ruchowej i spostrzegawczości swojego Malucha. Życze milej zabawy!

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Piątek

05.06.2020r

1. Kolorowy pociąg – wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza

2. „Dzieci z różnych stron Świata”

- doskonali umiejętność uważnego słuchania wiersza i wypowiadania się na jego temat,

- doskonali umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji w albumach i książkach.

- stara się słuchać wiersza i

próbuje wypowiedzieć się na jego

temat,

- próbuje samodzielnie lub z pomocą

rodzica wyszukiwać informacje w

albumach i książkach

1. Treść wiersz dostępna pod ramką. Po przeczytaniu wiersza rozmowa na temat jego treści.

2. Samodzielne wyszukiwanie informacji o dzieciach z różnych stron świata w książkach i albumach dostępnych w domu, rozwijanie mowy i myślenia.

Ćwiczenie 6-latek str. 33

Kolorowy pociąg S. Daraszkiewicz

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata, w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach. A w pociągu olbrzymia gromada, i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada. Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie, lecz niech każdy o sobie opowie. Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy, daję wam w podarku dwa duże kokosy, a może nie wiecie, co to znaczy kokos? To palmowy orzech, co rośnie wysoko W niskim ukłonie czoło chylę, mam dla was figi i daktyle. Przyjeżdżam do was na wielbłądzie, kto ma odwagę, niech wsiądzie. Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki i pałeczkami jem ryż z miseczki. Piszą pędzelkiem, sypiam na matach, a mój podarek – chińska herbata. Na zielonym stepie stado wołów pasam, łapię dzikie konie za pomocą lassa. Lasso to jest długa, bardzo długa lina, a moja ojczyzna zwie się Argentyna. Francja jest złota i zielona, Francja ma słodkie winogrona. Rodacy moi z tego słyną, że robią wino, dobre wino. Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata, w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.  Kolorowy pociąg wesoła muzyka, a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać. Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie. Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie. Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak, a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

Pytania do treści wiersza: Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu? Jak nazywają się kraje, z których pochodziły? Czy pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci? Kto pierwszy wsiadł do pociągu? Kto wsiadł ostatni? Ja myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie? Kto je ryż pałeczkami? Jak się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko? Jak spędza dzień dziecko w Argentynie? Z czego słynie Francja? Co można powiedzieć o dziecku z Polski – jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść? Czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same? Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?

 

Załączniki:
Pobierz plik (DZIECI.pdf)DZIECI.pdf[ ]8567 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Czwartek

04.06.2020r.

1.Gimnastyka w domu

2. „Zdrowa piramida”-realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”

- kształtowanie prawidłowej postawy ciała,

- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

-kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych;

- kształtuje prawidłową postawę ciała,

- rozwija sprawność fizyczną,

-kształtuje podstawowe nawyki

higieniczne i żywieniowe,

1.Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

2.Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku na poczcie grupy.

Ćwiczenie 6-latek str. 32

Ćwiczenie 5-latek str. 28

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Środa

03.06.2020r.

1. „Nasze prawa” – zabawa plastyczna

Film „Prawa Dziecka”

2. „Ruch to zdrowie”- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”

- doskonali zdolności manualne,

- Rozwija sprawność fizyczną

- rozumie, że aktywność fizyczna wpływa na zdrowie.

- rozwija umiejętności manualne,

- rozwija sprawność fizyczną,

- stara się zrozumieć, że aktywność

fizyczna wpływa na zdrowie

1.Waszym zadaniem jest stworzenie plakatu, który będzie pokazywał, jakie prawa dzieci są dla was najważniejsze. Możecie rysować, pisać, wyklejać i ozdabiać dowolnie plakat.

Link do filmu „Prawa Dziecka”

https://www.youtube.com/watch?v=a-PphP4hT4o

2.Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 31

Ćwiczenie 5-latek str. 27

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Wtorek

02.06.2020r.

1. Dzieci świata – słuchanie wiersza Wincentego Fabera

2.”Zdrowy uśmiech”- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”

-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych;

- zapoznanie z zasadami dbania o zęby;

-próbuje wypowiedzieć się

na określony temat

- kształtuje podstawowe

nawyki higieniczne i żywieniowe;

- zapoznaje się z zasadami dbania o zęby;

1.Po przeczytaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania zadawane przez Rodzica.

Tekst wiersza i pytania pod ramką.

2. Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 30

Ćwiczenie 5-latek str. 26

 

Dzieci świata” Wincenty Faber

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Też w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata, 

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

Pytania do wiersza: Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego? Gdzie mieszkają Eskimosi? Rodzic zwraca uwagę, że nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innuit. O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii? Co łączy dzieci na całym świecie?

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

 
 

Poniedziałek

01.06.2020r.

 

1.  Nauka piosenki „Piosenka o prawach dziecka”

2. „Zdrowie w naszych rękach”- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”

 

Uczy się śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego

- kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych;

 

- Uczy się śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego

- kształtuje podstawowe nawyki

higieniczne i żywieniowe,

 

1.Link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=pVeRVw0bfjw

Tekst piosenki pod ramką.

2.Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 29

Ćwiczenie 5-latek str. 25

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl