Zgrywusy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Blok tematyczny: Praca rolnika

 

Data Temat Cel  Działania dzieci Środki dydaktyczne

03.04.202

Piątek

Produkty ekologiczne

-zajęcia gimnastyczne przy muzyce

- zakładanie hodowli

 

 

-zapoznanie z pojęciemi: ekologiczne gospodarstwo i ekologiczne produkty

-rozwijanie sprawności fizycznej

- stworzenie ekologicznej hodowli roślin

 

- wykonanie ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce

- posianie nasion

-wypełnienie kart pracy- dopasowanie cieni warzyw, grafomotoryka

 

-informacje od nauczyciela dotyczące gospodarstwa ekologicznego

-link do zajęć gimnastycznych (ad.1)

-nasiona, ziemia, donica lub słoik, cebula, woda

-karty pracy(zał.1)

 

 

ad.1 https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o

Załączniki:
Pobierz plik (ekologia.pdf)ekologia.pdf[ ]80 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Wysyłam Państwu kolejne przykłądy ćwiczeń logopedycznych.

 

Nową inspiracją na ćwiczenia oddechowe są labirynty i tunele. Będą potrzebne klocki oraz mała, lekka piłka.

1. Każdy wie, że zabawa klockami rozwija umiejętności dziecka: nie tylko ćwiczy zdolności manualne, ale także koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni, koncentrację, wyobraźnię i kreatywność. Zaproponuj dziecku zbudowanie labiryntu lub tunelu dla małej piłeczki. Należy tu pamiętać o właściwym sposobie oddychania: wdech nosem, wydech ustami. Kierując piłkę przez labirynt nie tylko utrwalamy prawidłowy tor oddechowy, ale także stymulujemy wydłużanie fazy wydechowej oraz kształtujemy świadome oddychanie.

2. Inną wersją może być zbudowanie ogrodzenia – labiryntu, przez który trzeba przeprowadzić piłkę za pomocą słomki do napojów. Wykorzystaj dodatkowo stoper i zorganizuj rodzinne zawody dla dzieciaków!

Podaję link do wysłuchania bajek można wykorzystać przed snem. Zachęcam również do zadawania pytań dotyczących usłyszanej treści. Można poprosić, aby dziecko narysowało to co zapamiętało z bajki.

https://bajki-zasypianki.pl/bajki-do-sluchania/

Gra Koło Odkrywców” – to zabawa utrwalająca wiadomości i umiejętności dzieci w niekonwencjonalny sposób, rozwijająca twórcze myślenie, rozwijająca umiejętności zapamiętywania nowych informacji.

  • Przygotuj duże koło(narysowane na dużej kartce, kartonie) które podziel i pomaluj na następujące kolory: biały, zielony, czerwony, żółty, pomarańczowy, czarny, brązowy, szary, fioletowy, różowy. Na środku połóż małą butelkę lub spinner i zakręć. Dziecko odpowiada na pytania lub wykonuje polecenia rodzica po „wylosowaniu” koloru na planszy za pomocą butelki/spinnera. Podane pytania są jedynie propozycją .
  • Rodzic ustala kategorię, np. zwierzęta, ubrania, owoce, warzywa. Zadaniem dziecka jest wymienienie reprezentanta danej kategorii w wylosowanym kolorze, np. biały niedźwiedź, zielona jaszczurka, złota rybka • Nazwij wylosowany kolor i sprawdź czy masz coś w danej barwie, lub wskaż w pokoju przedmiot tego koloru. • Wymyśl, co by było, gdyby cały świat był tylko w kolorze, który wylosowałeś. • Pomyśl o rzeczy, która zwykle jest w wylosowanym kolorze. Opowiedz o niej, ale nie zdradzaj jej nazwy druga osoba ma odgadnąć, o czym myślisz. Możesz zadawać pytania, na które odpowiadasz tylko TAK lub NIE.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Blok tematyczny: Praca rolnika

 

Data Temat Cel Działanie dzieci Środki dydaktyczne
02.04.2020

Maszyny rolnicze

 - zajęcia  plastyczne      

 -zajęcia o emocjach

-zapoznanie z maszynami wykorzystywanymi podczas pracy w polu

-zapoznanie z pojęciem autyzm i rozbudzenie tolerancji wobez osób ze spektrum autyzmu

-wyklejanie różnymi materiałami rysunku maszyny rolniczej

-wykonanie zadania związanego ze Światowym Dniem Świadomości Autyzmu

-karta pracy(zał.1)

-film Podróż Marii (ad.1)

-niebieska koszulka bądź niebieska farba i kartka

 

ad.1 https://www.youtube.com/watch?v=iY10l7pbe2o

 

Załączniki:
Pobierz plik (traktor-kolorowanka.jpg)traktor-kolorowanka.jpg[ ]36 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Blok tematyczny: Praca rolnika 

 Data  Temat Cel Działania dziecka Środki dydaktyczne
 01.04.2020  

Jak powstaje chleb

 

- zajęcia matematyczne

 

-zajęcia kulinarne
 

- doskonalenie zdolności matematycznych

-zapoznanie z informacjami dotyczącymi chleba

-doskonalenie zdolności grafomotorycznych
 

-przygotowanie kanapek z różnego rodzaju chleba

-obejrzenie filmu o tym jak powstaje chleb

-wykonanie kart pracy- liczenie oraz grafomotoryka

-zabawa przy piosence Mało nas do pieczenia chleba
 

-materiały przesłane przez nauczyciela dotyczące chleba, (ad.1)

-karty pracy (zał.1)

-piosenka (ad.2)

-materiały do wykonania kanapek

 

Ad.1 https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

Ad.2 ad.2 https://www.youtube.com/watch?v=YC-pDKWLRKw

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

                                           Drodzy rodzice!!! Oto ćwiczenia przesłane przez naszą Panią logopedę.  

Propozycje ćwiczeń i zabawy logopedyczne w domu

Przedstawiam propozycje ćwiczeń oddechowych. Jeżeli potraktujemy ćwiczenia jako zabawę, będzie ono dla dziecka czystą przyjemnością. Wystarczy kilka minut dziennie.

Ćwiczenia oddechowe w formie zabaw:

  •  Lokomotywa wypuszcza parę: pssssssss, fffffffffffff, jedzie: cz, cz, cz; pędzi: tuf, tuf, tuf, tuf,zatrzymuje się na stacji: usz, usz, usz; hamuje: psssssss
    •  Kto dalej, kto mocniej: dmuchanie na lekkie przedmioty: piórka, piłki ping-pongowe, skrawki papieru
    •  wydmuchiwanie baniek mydlanych przez słomkę, dmuchanie do pojemnika z wodą za pomocą różnej grubości i długości rurek,
    •  dmuchanie balonów, piszczałek;
    •  gra na organkach, fletach, trąbkach i gwizdku;
  •  wykonanie wdechu i dość długi wydech, tj dmuchanie na podwieszony przedmiot (z kawałków lekkiej folii, waty, karbowanej bibuły albo gąbki) tak, aby jak najdłużej utrzymać ów przedmiot w oddaleniu;
    •  jesteśmy na łące i wąchamy kwiatki, wciągamy zapach i zatrzymujemy go jak najdłużej, potem wydmuchujemy, zdmuchujemy puch z mlecza, płatki z kwiatków: pfff
    •  Rurka, słomka może służyć także do przenoszenia różnych lekkich przedmiotów ( przyciągania na wdechu) z jednego miejsca na drugie, np. kropek na biedronkę wykonana z tektury, jabłek na drzewo itp.
    •  Bawimy się płomieniem świecy: dmuchamy leciutko, żeby płomień nie zgasł staramy się zdmuchnąć płomień z dużej odległości zdmuchujemy kilka świeczek jednocześnie
    •  Naśladujemy śmiech:

    Pana- ho-ho-ho
    Pani- Ha, ha ha
    Dziecka- hi hihi
    Staruszki- He HeHe
    Śmiejemy się wesoło, cicho, głośno

Bajka Logopedyczna, która równocześnie usprawnia aparat aktykulacyjny, szczególnie język i wargi. Rodzice czytają bajkę, a dziecko wykonuje polecenia w nawiasach (wytłuszczonym drukiem). Ćwiczenia można wykonywać przed lusterkiem.

 "Bal w wiosce Smerfów" W wiosce Smerfów trwają przygotowania do balu karnawałowego. Wszyscy robią to, co najlepiej potrafią. Łasuch przyrządza pyszne potrawy (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), Pracuś z małymi Smerfikami dekorują salę balową balonami (wdychamy powietrze nosem i zatrzymujemy je przez chwilę w buzi, następnie wypuszczamy je ustami) i serpentynami (buzia szeroko  otwarta, czubkiem języka malujemy kółeczka na podniebieniu). Laluś i Zgrywus przygotowują sprzęt muzyczny. Papa Smerf wszystkiego dogląda i cieszy się, że wszyscy razem w harmonii współpracują (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów). Tymczasem Smerfetka przymierza swoje piękne suknie balowe (kilkakrotnie dotykamy językiem prawego kącika ust, następnie lewego, potem górnej wargi, dolnej wargi), maluje usta (przeciągamy językiem po górnej wardze następnie po dolnej), na końcu poprawia fryzurę. Teraz już może iść na bal z uśmiechem na ustach (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów). Kiedy wszystko jest gotowe rozpoczyna się bal. Orkiestra gra skoczne melodie (śpiewamy w różnym tempie: la, la, la). Rozbawione Smerfy tańczą wesoło (otwieramy buzię szeroko i poruszamy językiem we wszystkie strony, dotykając nim różnych miejsc w jamie ustnej). Na balu można skosztować pysznego ciasta (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), można napić się też pysznego soku ze smerfojagód (oblizujemy wargi ruchem okrężnym). W wiosce Smerfów panuje miła atmosfera, wszyscy bawią się wspaniale (śpiewamy: ha, ha, ha). Nikt nawet nie pomyśli o złośliwym Gargamelu i jego kocie Klakierze.   

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Zajęcia dydaktyczne: wtorek 31.03.2020 

Blok tematyczny: Praca rolnika 

 Data  Temat  Cel  Działanie dziecka  Środki dydaktyczne
 31.03.2020 wtorek

 Polne rośliny

-zajęcia przyrodnicze

-zajęcia muzyczne          

 -poznanie roślin, które występują na polu(zbożowe, okopowe, oleiste i włókniste)

-obejrzenie filmu o roślinach (ad.1)

-wykonanie eksperymentu Jak powstaje popcorn?

-wypełnienie kart pracy(zał.1)

-wysłuchanie piosenki Rolnik sam w dolinie (ad.2) 

 -materiały przesłane przez nauczyciela 

-film

-karty pracy

-link do piosenki 

 

Ad.1 https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM

Ad.2 https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

 

Załączniki:
Pobierz plik (WiesKartyPracy2.pdf)WiesKartyPracy2.pdf[ ]617 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Poniedziałek 30.03.2020r.

Blok tematyczny: Praca rolnika.

1.Porównywanie krajobrazu miasta oraz wsi (zał.1, 2) – dzieci znajdują różnice w krajobrazie miasta i wsi

2.Obejrzenie filmu Domowe przedszkole. Co słychać na wsi?- dzieci poznają specyfikę życia na wsi

3.Wykonanie pracy plastycznej "Krajobraz na wsi" – dzieci wykonują obraz za pomocą materiałów dostępnych w domu

4.Wypełnienie kart pracy- doskonalenie umiejętności przeliczania (zał.3)

5. Interpretacja ruchowa do piosenki ludowej Zasiali górale

Ad.2 https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

Ad.5  https://www.youtube.com/watch?v=V1Xnzj1qXsI 

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

intendent@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl