Pracusie

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Dzień tygodnia Temat Umiejętności dzieci 5,6 letnich   Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Środki dydaktyczne

Piątek:

03.04.2020

1. Zajęcia gimnastyczne

2.Wysłuchanie wiersza

„ Od wiosny do wiosny”- rozmowa na jego temat

- rozwija sprawność fizyczną

-z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści;

-rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny
 

- rozwija sprawność fizyczną, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne na miarę swoich możliwości,

-stara się słuchać wiersza i próbuje wypowiedzieć się na temat jego treści;

-rozwija pamięć słuchową, ćwiczy słuch fonematyczny

Link do zajęć gimnastycznych: https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

Treść wiersza poniżej ramki

Karta pracy z grafomotoryki lub kolejna strona w zeszycie ćwiczeń

 

 

OD WIOSNY DO WIOSNY HANNA ZDZITOWIECKA

Na niebie jaśnieje słońce,

  dni płyną, płyną miesiące… 

 Z lodu uwalnia się rzeka 

i ze snu budzą się drzewa, 

ptaki wracają z daleka, 

będą wić gniazda i śpiewać.

  Sady zabielą się kwieciem… 

To wiosna! Wiosna na świecie! 

 Na niebie jaśnieje słońce, 

 dni płyną, płyną miesiące…

  Dni coraz dłuższe, gorętsze 

 pod lipą ciche pszczół brzęki, 

woń siana płynie powietrzem, 

 z pól żniwne słychać piosenki, 

zakwitły malwy przed chatą… 

 Lato na świecie! Już lato! 

 Na niebie jaśnieje słońce, 

 dni płyną, płyną miesiące… 

 W sadzie już jabłko dojrzewa

  niebem sznur ptaków mknie długi. 

 Liście się złocą na drzewach 

 idą jesienne szarugi  wiatr

nagle drzewa gnie w lesie… 

Jesień na świecie! Już jesień! 

Na niebie jaśnieje słońce, 

dni płyną, płyną miesiące…

  Długie i ciemne są noce 

śniegową włożył świerk czapę

  śnieg w słońcu tęczą migoce 

 i sople lśnią pod okapem, 

rzekę pod lodem mróz trzyma…

  Zima na świecie! Już zima! 

Na niebie jaśnieje słońce,

  dni płyną, płyną miesiące… 

 Ze snu się budzi leszczyna 

 i nową wiosnę zaczyna!

 

Pytania do wiersza:

 Czy udało Wam się zapamiętać, które pory roku są przedstawione wierszu? Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”? Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu

 wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Oto kilka propozycji, które można wykorzystać  na zabawę z piórkiem:

  1. Nie spadnij!
    Celem zabawy jest utrzymanie piórka w powietrzu tak długo, jak tylko się da! Nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę dmuchnięć czy głębokość wdechu. Pamiętaj, że im wyżej piórko się wzniesie, tym mniej się napracujesz!
  2. Nie spadnij – duo.
    Wersja gry, do której będzie potrzebny towarzysz. Zabawa przypomina trochę grę w badmintona, lecz zamiast paletek gramy… powietrzem! Główną zasadą jest naprzemienność: raz jedno dziecko, raz drugie dmucha na spadające piórko. Ta osoba, której nie uda się “podbić” piórka, traci punkt.
  3. Piórko – rakieta.
    Wyobraź sobie, że piórko jest rakietą, która musi wystartować z Księżyca. Startuje w różnych kierunkach i z różnych miejsc. Dziecko postępuje zgodnie z instrukcjami dorosłego: Połóż rakietę na nosie, rakieta leci do góry; Połóż rakietę na brodzie, rakieta leci w dół; Połóż rakietę na policzku, rakieta leci w lewo/prawo.
  4. Zdmuchiwanie piórek  z różnych części ciała.
    Dzieci bardzo lubią angażować w to ćwiczenie swoich rodziców. Zdmuchują piórka, które “przypadkiem” ulokowały się na głowie, ramionach, pleckach. Przy okazji młodsze dzieci mogą uczyć się rozpoznawania części ciała.
  5. Uciekające piórko.
    Przygotuj do tej zabawy pudełka różnych rozmiarów. Umieść piórko w największym pudełku. Zadaniem dziecka jest takie kontrolowanie oddechu, aby piórko przemieszczało się wzdłuż ścianek pudełka, lecz nie wyskoczyło poza nie. Jeśli zauważysz, że maluch świetnie sobie radzi, zwiększ stopień trudności i zmień pudełko na mniejsze!
  6. Indiańskie zawieszki.
    To zabawa bardziej plastyczna. Będzie potrzebny sznurek oraz wykałaczki, do których zamocujesz piórka na sznurku. Kontrolując oddech, dmuchaj na piórka raz delikatniej, a raz mocniej, naśladując wiatr.

Gra ,,Koło Odkrywców’’- to zabawa utrwalająca wiadomości i umiejętności dzieci w niekonwencjonalny sposób, rozwijająca twórcze myślenie, rozwijająca umiejętności zapamiętywania nowych informacji.

  • Przygotuj duże koło narysowane na kartce/kartonie. Podziel go na kilka części. Narysuj obrazki(list, kosę, myszkę komputerową, listek, słońce, buraka, zlew, jarzynę, rybaka, traktor, wiatrak, kotwicę) lub przyklej takie obrazki. Na środku umieść małą butelkę/spinner i zakręć. Dziecko odpowiada na pytania lub wykonuje polecenia rodzica po „wylosowaniu” obrazka na planszy za pomocą butelki/spinnera.
  • Podane pytania są jedynie propozycją. Ukryte zwierzę • Podaj nazwę zwierzęcia, które ukryło się w nazwie wylosowanego obrazka • Czego chciałbyś dowiedzieć się więcej o zwierzęciu. które ukryto się w nazwie wylosowanego obrazka? Zapytaj o to osobę która gra z Tobą Czy zwierzę, które ukryło się w nazwie twojego obrazka jest dzikie, czy udomowione? Czy jest to szkodnik, czy przyjaciel człowieka? • Poznaliście już nazwy wszystkich zwierząt, które ukryły się w nazwach obrazków znajdujących się na planszy. Zastanówcie się teraz i wspólnie ustalcie zasady bezpiecznych kontaktów człowieka ze zwierzętami.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień Świadomości Autyzmu - ubieramy się na niebiesko i robimy zdjęcie lub odciskamy dłoń pomalowaną na niebiesko na białej kartce papieru.

 

 

 

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Środki dydaktyczne  

Czwartek: 02.04.2020

 

1.Wesoła farma-film edukacyjny

2.Praca plastyczna: „Owieczka”

- utrwala wiadomości o zwierzętach wiejskich

- rozwija ekspresję twórczą;

- zapoznaje się z wiadomościami o zwierzętach wiejskich

- wykonuje pracę plastyczną z pomocą rodzica

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=HLwZnNOk8PU

Do pracy plastycznej: wata lub waciki, kolorowe kartki, kredki, nożyczki, klej.

 Ćwiczenia strona : 40

Grafomotoryka ze zbioru - dla chętnych

Dla nieposiadjących ćwiczeń - W zeszycie rząd cyfry 2

Przepisać i przeczytać zdania : Mama Ady robi palmę. Ada pomaga mamie.

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Dzień Temat :  Umiejętności dzieci 5,6 letnich Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Środki dydaktyczne : Praca w domu :

Środa 01.04.2020

1.Zajęcia gimnastyczne przy muzyce

2.Zajęcia matematyczne: utrwalenie kształtów figur geometrycznych

- rozwija sprawność fizyczną;

- utrwala kształt figur geometrycznych

- doskonali umiejętność przeliczania

- rozwija sprawność fizyczną, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne na miarę swoich możliwości;

- stara się zapamiętać kształt figur geometrycznych

- rozwija umiejętność przeliczania

Link do zajęć gimnastycznych: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Link do zajęć matematycznych: https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Karta pracy do pobrania: https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/09/KP3.jpg

Ćwiczenia strona : 40

                        Grafomotoryka ze zbioru - dla chętnych

W zeszycie:  rząd cyfry 2

Przepisać i przeczytać zdania : Mama Ady robi palmę. Ada pomaga mamie.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

                                                     

Przedstawiam propozycje ćwiczeń oddechowych. Jeżeli potraktujemy ćwiczenia jako zabawę, będzie ono dla dziecka czystą przyjemnością.Wystarczy kilka minut dziennie.

Ćwiczenia oddechowe dobrze jest łączyć z ruchami rąk i tułowia. Np.:
1. Wdech z jednoczesnym szybkim wzniesieniem rąk do boku, a wydech z powolnym przesuwaniem rak do przodu, aż do zupełnego ich skrzyżowania
2. Wdech z jednoczesnym wzniesieniem rąk bokiem do góry, a następnie ręce należy wolno opuszczać, wydychając powoli powietrze
3. Dłonie na karku, przy wdechu przesunąć łokcie silnie do tyłu, przy wydechu łokcie powoli wracają do przodu, aż zetkną się
4. Szybki wdech z jednoczesnym skrętem tułowia w bok, w czasie powolnego wydechu następuje powrót do normalnej pozycji,
5. Pochylić tułów do przodu ręce swobodnie zwisają, następnie przy prostowaniu tułowia i unoszeniu rąk w górę wykonać wdech, a potem powoli powtarzając skłon wykonać wydech
6. Uklęknąć i dłonie oprzeć na podłodze, przy wdechu unieść głowę i spojrzeć na sufit, przy wydechu powoli opuszczać ją coraz niżej.

Bajka Logopedyczna, która równocześnie usprawnia aparat artykulacyjny, szczególnie język i wargi. Rodzice czytają bajkę, a dziecko wykonuje polecenia w nawiasach (wytłuszczonym drukiem). Ćwiczenia można wykonywać przed lusterkiem.

 "Leśne ludki"

Daleko, daleko za ogromną rzeką szumi stuletni las (dzieci naśladują szum lasu szszsssz). Mieszkają w nim ptaki, zające, sarny, wiewiórki i wiele innych zwierząt. Czasem, gdy ktoś ma szczęście ( uśmiechamy się szeroko), może napotkać leśne ludki- malutkie stworzenia przypominające krasnale. Leśne ludki codziennie rano wychodzą ze swoich liściastych domków (wysuwamy język w linii prostej), by sprawdzić, co dzieje się w lesie. Rozglądają się na lewo i prawo (przesuwamy język w kąciki ust na lewo i prawo), spoglądają w górę, czy świeci słońce (buzia szeroko otwarta, język dotyka górnych zębów). Do słońca uśmiechają się radośnie (uśmiechamy się szeroko). Latem zrywają jagody, wspinając się na krzaczki (dotykamy czubkiem języka po kolei górnych ząbków), jesienią zbierają orzechy, grzyby i różne nasionka, którymi żywią się przez całą zimę. Wiosną odnawiają swoje domki, malują sufity (przesuwamy język po podniebieniu od zębów w kierunku gardła i odwrotnie) i ściany ( przesuwamy język po wewnętrznej stronie policzków), lakierują podłogę (przesuwamy język po dnie jamy ustnej), szorują okna (oblizujemy wargi w kółko) i piorą firanki . Ich ulubionym zajęciem jest jednak wieszanie szyszek na gałązkach drzew (dotykamy czubkiem języka różnych punktów na podniebieniu), robią to z wielkim zapałem. Po takiej pracy chętnie odpoczywają (oddychamy głęboko, pobierając powietrze nosem, powoli wydychając ustami). Kiedy mają wolną chwilę, malują obrazy (na podniebieniu „malujemy” czubkiem języka paski podłużne i poprzeczne oraz kropki). Przyglądają się później tym swoim pracom, robiąc mądre minki (prowadzący i dzieci robią dowolne minki, naśladując ludki). Leśne ludki nie boją się nas, lubią zwłaszcza dzieci. Spróbujcie poszukać ich przy okazji spaceru po lesie, a zobaczycie, ile radości przyniesie wam spotkanie z niezwykłymi mieszkańcami lasu.

                                                                                                                                                                           logopeda

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

Dzień tygodnia   Temat Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

 Środki dydaktyczne      Karty pracy

Wtorek: 31.03.2020

1.Wiejskie odgłosy- słuchanie odgłosów zwierząt

 

 

2.Matematyka-Liczenie zwierz

-rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny;

- utrwala odgłosy zwierząt wiejskich

 

- doskonali umiejętności przeliczania

 

-rozwija pamięć słuchową, ćwiczy słuch fonematyczny;

- zapoznaje się z  odgłosami zwierząt wiejskich

- rozwija umiejętności przeliczania

Link do tematu 1. https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF

Karty pracy do podrania: https://drive.google.com/file/d/1jrLrxlnTRHZyabsuxXPwT3qB7WaYyOiH/view


Ćwiczenia strona : 39 Dla niemających ćwiczeń grafomotoryka ze zbioru lub w zeszycie  : Literka duża G (rząd), Literka mała g ( rząd)

Literka ł ( rząd), Literka Ł( rząd)

 Przepisać wyrazy : gitara, garnek, łopata, piłka

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

30.03.2020

 

1.Wysłuchanie wiersza: Przetwory z mleka

 

 

2.Praca plastyczna: Krowa

 

- z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści;

rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny;

rozwija ekspresję twórczą;

 

doskonali umiejętność przeliczania

 

- stara się słuchać wiersza, próbuje wypowiedzieć się na temat jego treści;

rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny;

wykonuje pracę plastyczną z pomocą rodzica

- rozwija umiejętność przeliczania

 

Tekst wiersza poniżej ramki

filmy do wyboru

https://www.youtube.com/watch?v=lVw6-0uWvHo lub https://www.youtube.com/watch?v=RNlue9OIdrAhttps://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

W miarę możliwości można wykorzystać do pracy plastycznej: talerzyki papierowe, kredki, kolorowe kartki, farby.

Karta pracy: przeliczanie jajek ( grafomotoryka na mailu lub ćwiczenie)

 

Przetwory z mleka Bożena Forma

Na zakupy wyruszamy,

dużą torbę zabieramy.

Trzeba kupić serek biały

i ser żółty w dziury cały.

Smaczny jogurt waniliowy,

naturalny, truskawkowy.

I koniecznie też maślankę,

ser topiony i śmietenkę.

Różne są przetwory z mleka,

zatem niechaj nikt nie zwleka.

Dnia każdego – to zasada

coś z nabiału niechaj zjada.

Rozmowa na temat wiersza.

Dziecko opowiada o tym jakie zwierzęta dają mleko?

 

Dla posiadających ćwiczenia strona 37 i 38

Dla nieposiadających ćwiczeń w zeszycie do przepisania wyraz : krowa, mleko, ser

 

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

intendent@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl