Smerfusie

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna



Nową inspiracją na ćwiczenia oddechowe są labirynty i tunele. Będą potrzebne klocki oraz mała, lekka piłka.

1. Każdy wie, że zabawa klockami rozwija umiejętności dziecka: nie tylko ćwiczy zdolności manualne, ale także koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni, koncentrację, wyobraźnię i kreatywność. Zaproponuj dziecku zbudowanie labiryntu lub tunelu dla małej piłeczki. Należy tu pamiętać o właściwym sposobie oddychania: wdech nosem, wydech ustami. Kierując piłkę przez labirynt nie tylko utrwalamy prawidłowy tor oddechowy, ale także stymulujemy wydłużanie fazy wydechowej oraz kształtujemy świadome oddychanie.

2. Inną wersją może być zbudowanie ogrodzenia – labiryntu, przez który trzeba przeprowadzić piłkę za pomocą słomki do napojów. Wykorzystaj dodatkowo stoper i zorganizuj rodzinne zawody dla dzieciaków!

Podaję link do wysłuchania bajek można wykorzystać przed snem. Zachęcam również do zadawania pytań dotyczących usłyszanej treści. Można poprosić, aby dziecko narysowało to co zapamiętało z bajki.

https://bajki-zasypianki.pl/bajki-do-sluchania/

Gra Koło Odkrywców” – to zabawa utrwalająca wiadomości i umiejętności dzieci w niekonwencjonalny sposób, rozwijająca twórcze myślenie, rozwijająca umiejętności zapamiętywania nowych informacji.

  • Przygotuj duże koło(narysowane na dużej kartce, kartonie) które podziel i pomaluj na następujące kolory: biały, zielony, czerwony, żółty, pomarańczowy, czarny, brązowy, szary, fioletowy, różowy. Na środku połóż małą butelkę lub spinner i zakręć. Dziecko odpowiada na pytania lub wykonuje polecenia rodzica po „wylosowaniu” koloru na planszy za pomocą butelki/spinnera. Podane pytania są jedynie propozycją .

  • Rodzic ustala kategorię, np. zwierzęta, ubrania, owoce, warzywa. Zadaniem dziecka jest wymienienie reprezentanta danej kategorii w wylosowanym kolorze, np. biały niedźwiedź, zielona jaszczurka, złota rybka • Nazwij wylosowany kolor i sprawdź czy masz coś w danej barwie, lub wskaż w pokoju przedmiot tego koloru. • Wymyśl, co by było, gdyby cały świat był tylko w kolorze, który wylosowałeś. • Pomyśl o rzeczy, która zwykle jest w wylosowanym kolorze. Opowiedz o niej, ale nie zdradzaj jej nazwy druga osoba ma odgadnąć, o czym myślisz. Możesz zadawać pytania, na które odpowiadasz tylko TAK lub NIE.

    Logopeda

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
03.04.2020 Jakie maszyny pomagają rolnikowi?

- budowanie wiedzy dzieci na temat maszyn jakich używa rolnik

 

- rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie obserwacji, 
- zapoznanie z przentacją multimedilna przedstawijącą maszyny i urządzenia, którymi posługuje się w swojej pracy rolnik
- prezentacja multimedialna dostępna na poczcie grupowej
  Zajęcia plastyczne 

-rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych

 

- Traktor - wykonanie przestrzennego pojazdu z papieru - 4 latki

 

- Traktor-  wykonanie kart pracy dowolną techniką

- wyprawka str. 41, klej

 

- plastelina, bibuła, kredki, wydzieranka, klej

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Propozycje ćwiczeń i zabawy logopedyczne w domu

Przedstawiam propozycje ćwiczeń oddechowych.

Jeżeli potraktujemy ćwiczenia jako zabawę, będzie ono dla dziecka czystą przyjemnością. Wystarczy kilka minut dziennie.

Ćwiczenia oddechowe w formie zabaw:

•  Lokomotywa wypuszcza parę: pssssssss, fffffffffffff, jedzie: cz, cz, cz; pędzi: tuf, tuf, tuf, tuf, zatrzymuje się na stacji: usz, usz, usz; hamuje: psssssss
•  Kto dalej, kto mocniej: dmuchanie na lekkie przedmioty: piórka, piłki ping-pongowe, skrawki papieru
•  wydmuchiwanie baniek mydlanych przez słomkę, dmuchanie do pojemnika z wodą za pomocą różnej grubości i długości rurek,
•  dmuchanie balonów, piszczałek;
•  gra na organkach, fletach, trąbkach i gwizdku;

•  wykonanie wdechu i dość długi wydech, tj dmuchanie na podwieszony przedmiot (z kawałków lekkiej folii, waty, karbowanej bibuły albo gąbki) tak, aby jak najdłużej utrzymać ów przedmiot w oddaleniu;
•  jesteśmy na łące i wąchamy kwiatki, wciągamy zapach i zatrzymujemy go jak najdłużej, potem wydmuchujemy, zdmuchujemy puch z mlecza, płatki z kwiatków: pfff
•  Rurka, słomka może służyć także do przenoszenia różnych lekkich przedmiotów ( przyciągania na wdechu) z jednego miejsca na drugie, np. kropek na biedronkę wykonana z tektury, jabłek na drzewo itp.
•  Bawimy się płomieniem świecy: dmuchamy leciutko, żeby płomień nie zgasł staramy się zdmuchnąć płomień z dużej odległości zdmuchujemy kilka świeczek jednocześnie
•  Naśladujemy śmiech:

Pana- ho-ho-ho
Pani- Ha, ha ha
Dziecka- hi hihi
Staruszki- He HeHe
Śmiejemy się wesoło, cicho, głośno

Bajka Logopedyczna, która równocześnie usprawnia aparat aktykulacyjny, szczególnie język i wargi. Rodzice czytają bajkę, a dziecko wykonuje polecenia w nawiasach (wytłuszczonym drukiem). Ćwiczenia można wykonywać przed lusterkiem.

 "Bal w wiosce Smerfów" W wiosce Smerfów trwają przygotowania do balu karnawałowego. Wszyscy robią to, co najlepiej potrafią. Łasuch przyrządza pyszne potrawy (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), Pracuś z małymi Smerfikami dekorują salę balową balonami (wdychamy powietrze nosem i zatrzymujemy je przez chwilę w buzi, następnie wypuszczamy je ustami) i serpentynami (buzia szeroko otwarta, czubkiem języka malujemy kółeczka na podniebieniu). Laluś i Zgrywus przygotowują sprzęt muzyczny. Papa Smerf wszystkiego dogląda i cieszy się, że wszyscy razem w harmonii współpracują (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów). Tymczasem Smerfetka przymierza swoje piękne suknie balowe (kilkakrotnie dotykamy językiem prawego kącika ust, następnie lewego, potem górnej wargi, dolnej wargi), maluje usta (przeciągamy językiem po górnej wardze następnie po dolnej), na końcu poprawia fryzurę. Teraz już może iść na bal z uśmiechem na ustach (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów). Kiedy wszystko jest gotowe rozpoczyna się bal. Orkiestra gra skoczne melodie (śpiewamy w różnym tempie: la, la, la). Rozbawione Smerfy tańczą wesoło (otwieramy buzię szeroko i poruszamy językiem we wszystkie strony, dotykając nim różnych miejsc w jamie ustnej). Na balu można skosztować pysznego ciasta (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), można napić się też pysznego soku ze smerfojagód (oblizujemy wargi ruchem okrężnym). W wiosce Smerfów panuje miła atmosfera, wszyscy bawią się wspaniale (śpiewamy: ha, ha, ha). Nikt nawet nie pomyśli o złośliwym Gargamelu i jego kocie Klakierze.

logopeda

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 Data   Tamat  Cel   Działania dzieci Środki dydaktyczne
 02.04.2020

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

- zajęcia o emocjach

 

 

- zabawa matematyczna z figurami geometrycznymi

 - zapoznanie z zaburzeniem spektrum Autyzmu

- podnoszenie społecznej świadomości na temat Autyzmu

 

 

 

-utrwalnie kształtów i  nazw figur geometrycznych

-stymulacja motoryki małej

 - obejrzenie filmu 

-pomalowanie dłoni niebieską farbą 
- odbicie dłoni na kartce papieru

 

 


-nazwanie figur geomerycznych

- ułożenie małych przemiotów dostępnych w domu na konturze figur geometrycznych

 - film o Autyźmie dostępny na poczcie grupowej

- niebieska farba, kartka papieru

 

 

 

 

- Karta pracy przedstawijąca figury geometryczne - wykonan przez rodziców według wzoru dostępnego na poczcie grupowej

- fasola, makaron, nasiona, koraliki, cekiny

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data

Temat

 

Cel Działania dziecka Środki dydaktyczne
Środa 
01.04.2020

Pieczemy chleb 

 

- zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba 

 


- przygotowuje chleb do wypieku 

 

składniki na chleb ( 1kg mąki, 2 saszetki suchych drożdży, litr wody, 2 łyżki cukru, 1,5 łyżeczki soli, otręby, petki słonecznika, dyni, masło do posmarowania formek, duża miska, duża łyżka do mieszania, 3 prostokątne formy, ściereczka) ( instrukcja przygotowania chleba na poczccie gruowej ) 

-film jak powstaje chleb  https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI

  Zabawa integracyjna z piosenką   - doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał, słowny i dźwiękowy 

- reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy 

- piosenka "Mało nas" https://www.youtube.com/watch?v=I74eufucaus

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data

Temat

 

Cel Działania dziecka Środki dydaktyczne
Wtorek
31.03.2020

Siejemy rzeżuchę

 

Zajęcia przyrodnicze

 

 

 

- budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin,

- rozwijanie u dzieci umiejetności wnikliwej obserwacji przyrody

 


- obejrzenie filmu

 - zasianie rzezuchy 

 

- film przedstawiajacy sianie rzeżuchy

  Zajęcia matematyczne - doskonalenie umiejętności matematycznych

- przeliczanie

- porównywanie liczebności

- karta pracy ( dostepna na poczcie grupowej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
         

 Link do filmu :https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DMmXUxCoqYqQ%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR2wrmpBAxKtOUMARJWOSGRV_Y6xJoAJT1eP32UcEDU6felMiYCDf08zcUY&h=AT0slMxc0PMujxlQOPfEvHhOjku4RXIyQ0E_ApBCZ4WCZaKoDlYI1FryTJBN8JfEhJFQErKYoWuvMfMV6rh21vt-arHyCWCUJcd089BBQdoNeM1F-Pn4sQ_6WqqYFEGAYZR-

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 30.03.2020- poniedziałek

 

 

1. Gimnastyka

 

- rozwijanie sprawności fizycznej dziecka https://www.facebook.com/ZdroweSprawneDzieci/videos/500438757285827/

Poniedziałek
30.03.2020

 

2.„Czym nakarmię kota, a czym konia?” – rozmowa na temat pożywienia dla zwierząt. 

 

-dziecko opowiada co widzi na rysunku;

-dziecko łączy rysunek zwierzęcia z odpowiednim pozywieniem,

Karta pracy nr 1 , Karta pracy nr 2

( dostępne na poczcie: smerfusie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

intendent@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl