pracus1

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 

Środki dydaktyczne

 

Środa

10.06.2020

 

1. „Tęcza” – praca plastyczna

2.Eksperymenty z wodą

Jak sprowadzić tęczę?”

Tęcza w wodzie”

 

-doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie fantazji i wyobraźni,

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i badawczych, doskonalenie umiejętności stawiania hipotez i ich sprawdzania.

 

-rozwija umiejętności konstrukcyjne,
-kształtuje wyobraźnię,

-rozwija zainteresowania przyrodnicze i badawcze, rozwija umiejętność stawiania hipotez i ich sprawdzania

 

1. Dzieci malują tęczę na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek, wycinają elementy z papieru kolorowego i naklejają pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz. ( gąbki, kolorowy papier, nożyczki, klej )

2.Dzieci kładą na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza.

Dzieci nalewają wody do miski i wkładają do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kierują snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwują tęczę.

Cwiczenie 6-latek str.40

Załączniki:
Pobierz plik (eprzedszkolaki_znajdz_taki_sam.pdf)eprzedszkolaki_znajdz_taki_sam.pdf[ ]562 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 

Środki dydaktyczne

 

Wtorek’

09.06.2020

 

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce

2. Burza – zagadka. Wysłuchanie zagadki i rozmowa na jej temat

 

- rozwijanie aktywności ruchowej, muzycznej, artystycznej.

- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści, rozwijanie percepcji słuchowej

 

- rozwija aktywność ruchową, muzyczną, artystyczną.

- rozwija umiejętność słuchania tekstu i próbuje wypowiedzieć się na temat jego treści,

-rozwija percepcję słuchową

 

1. Link do ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2.Rodzic czyta zagadkę, a nastepnie prosi dziecko, aby nazwałodźwięki, które w niej opisano. Pytania i tekst zagadki pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 41

 

Burza Marcin Przewoźniak

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną… (burzę).

Po przeczytaniu zagadki Rodzic prosi dziecko, aby nazwało dźwięki, które w niej opisano. Następnie prowadzi rozmowę: Jak należy się zachować w czasie burzy? Dzieci formułują swoje przypuszczenia lub dzielą się swoją wiedzą.

Następnie R. podsumowuje zdobyte informacje. Podczas burzy: – należy unikać wysokich obiektów; – nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami; – należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu; – nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 

Środki dydaktyczne

 

Poniedziałek

08.06.2020

 

1. Po łące biega lato – słuchanie i nauka piosenki

2. „Przetwory owocowe”- zabawa w układanie obrazków.

 

- rozwijanie umiejętności muzycznych i rytmicznych,

-poszerzanie słownika czynnego o wyrazy związane z letnimi owocami.

 

-rozwija umiejętności muzyczne i rytmiczne,

-poszerza słownik czynny o wyrazy związane z letnimi owocami.

 

1. Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

słowa piosenki pod ramką

2. Dziecko układa z pociętych kawałków obrazki owoców i podaje ich nazwy. Odpowiada na pytania zadawane przez rodzica. Pytania pod ramką.

Cwiczenie 6-latek str. 39

Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” m
ówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

Pytania do punktu 2:

Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)

Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)

Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Piątek

05.06.2020r

1. Kolorowy pociąg – wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza

2. „Dzieci z różnych stron Świata”

- doskonali umiejętność uważnego słuchania wiersza i wypowiadania się na jego temat,

- doskonali umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji w albumach i książkach.

-stara się słuchać wiersza i

próbuje wypowiedzieć się na jego

temat,

- próbuje samodzielnie lub z pomocą

rodzica wyszukiwać informacje w

albumach i książkach

1. Treść wiersz dostępna pod ramką. Po przeczytaniu wiersza rozmowa na temat jego treści.

2. Samodzielne wyszukiwanie informacji o dzieciach z różnych stron świata w książkach i albumach dostępnych w domu, rozwijanie mowy i myślenia.

Ćwiczenie 6-latek str. 33

W załączniku zdjęcia dzieci różnych narodowości i karty pracy do wyboru.

Kolorowy pociąg S. Daraszkiewicz

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata, w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach. A w pociągu olbrzymia gromada, i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada. Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie, lecz niech każdy o sobie opowie. Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy, daję wam w podarku dwa duże kokosy, a może nie wiecie, co to znaczy kokos? To palmowy orzech, co rośnie wysoko W niskim ukłonie czoło chylę, mam dla was figi i daktyle. Przyjeżdżam do was na wielbłądzie, kto ma odwagę, niech wsiądzie. Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki i pałeczkami jem ryż z miseczki. Piszą pędzelkiem, sypiam na matach, a mój podarek – chińska herbata. Na zielonym stepie stado wołów pasam, łapię dzikie konie za pomocą lassa. Lasso to jest długa, bardzo długa lina, a moja ojczyzna zwie się Argentyna. Francja jest złota i zielona, Francja ma słodkie winogrona. Rodacy moi z tego słyną, że robią wino, dobre wino. Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata, w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.  Kolorowy pociąg wesoła muzyka, a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać. Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie. Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie. Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak, a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

Pytania do treści wiersza: Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu? Jak nazywają się kraje, z których pochodziły? Czy pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci? Kto pierwszy wsiadł do pociągu? Kto wsiadł ostatni? Ja myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie? Kto je ryż pałeczkami? Jak się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko? Jak spędza dzień dziecko w Argentynie? Z czego słynie Francja? Co można powiedzieć o dziecku z Polski – jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść? Czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same? Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?

 

Załączniki:
Pobierz plik (DZIECI.pdf)DZIECI.pdf[ ]8567 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Czwartek

04.06.2020r.

1.Gimnastyka w domu

2. „Zdrowa piramida”-realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”

- kształtowanie prawidłowej postawy ciała,

- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

-kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych;

- kształtuje prawidłową postawę ciała,

- rozwija sprawność fizyczną,

-kształtuje podstawowe nawyki

higieniczne i żywieniovwe,

1.Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

2.Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 32

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Środa

03.06.2020r.

1. „Nasze prawa” – zabawa plastyczna

Film „Prawa Dziecka”

2. „Ruch to zdrowie”- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”

- doskonali zdolności manualne,

- Rozwija sprawność fizyczną

- rozumie, że aktywność fizyczna wpływa na zdrowie.

- rozwija umiejętności manualne,

- rozwija sprawność fizyczną,

- stara się zrozumieć, że aktywność

fizyczna wpływa na zdrowie

1.Waszym zadaniem jest stworzenie plakatu, który będzie pokazywał, jakie prawa dzieci są dla was najważniejsze. Możecie rysować, pisać, wyklejać i ozdabiać dowolnie plakat.

Link do filmu „Prawa Dziecka”

https://www.youtube.com/watch?v=a-PphP4hT4o

2.Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 31

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Wtorek

02.06.2020r.

1. Dzieci świata – słuchanie wiersza Wincentego Fabera

2.”Zdrowy uśmiech”- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”

-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych;

- zapoznanie z zasadami dbania o zęby;

-próbuje wypowiedzieć się

na określony temat

- kształtuje podstawowe

nawyki higieniczne i żywieniowe;

- zapoznaje się z zasadami dbania o zęby;

1.Po przeczytaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania zadawane przez Rodzica.

Tekst wiersza i pytania pod ramką.

2. Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 30

 

Dzieci świata” Wincenty Faber

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Też w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata, 

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

Pytania do wiersza: Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego? Gdzie mieszkają Eskimosi? Rodzic zwraca uwagę, że nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innuit. O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii? Co łączy dzieci na całym świecie?

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl