Dzień tygodnia |
Temat |
Umiejętności dzieci 5,6 letnich |
Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Środki dydaktyczne |
Wtorek 02.06.2020r. |
1. Dzieci świata – słuchanie wiersza Wincentego Fabera 2.”Zdrowy uśmiech”- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo” |
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat - kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych; - zapoznanie z zasadami dbania o zęby; |
-próbuje wypowiedzieć się na określony temat - kształtuje podstawowe nawyki higieniczne i żywieniowe; - zapoznaje się z zasadami dbania o zęby; |
1.Po przeczytaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania zadawane przez Rodzica. Tekst wiersza i pytania pod ramką. 2. Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką. Ćwiczenie 6-latek str. 30 |
„Dzieci świata” Wincenty Faber
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Pytania do wiersza: Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego? Gdzie mieszkają Eskimosi? Rodzic zwraca uwagę, że nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innuit. O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii? Co łączy dzieci na całym świecie?