zgrywus

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Temat: Lato na łące

1.Obejrzenie bajki: Przygody skrzata Borówki „Łąka”:

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

2.Wykonanie kart pracy – dzieci pięcioletnie KP4.34, dzieci czteroletnie ćwiczenia s.46.

2.Wykonanie pracy plastycznej : „ Moja łąka”- dzieci rysują lub malują farbami łąkę na kartce . Format pracy dowolny. Możliwe jest wykorzystanie plasteliny oraz innych dostępnych w domu materiałów.

4.Zapoznanie się z melodią i słowami piosenki: Urwisowo „ Bąki z łąki” – dzieci próbują śpiewać i tańczyć do muzyki:

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

"BĄKI Z ŁĄKI"

Muzyka - Miłosz Konarski

I

Znów się zastanawiam jak w każde lato

 Kto to pomaga kwitnąć kwiatom?

 Na trawie, na łące kocyk rozłożę

 Przyjrzę się z bliska co lata na dworze!

Ref.: Bąki z łąki

I biedronki

I puchate, grube trzmiele

 Muszki, muchy

Małe pszczółki

To planety przyjaciele!

 Bąki z łąki

 I biedronki

I puchate, grube trzmiele

 Muszki, muchy

Małe pszczółki

To planety przyjaciele!

II

Pracują ciężko i pyłek zbierają

 Dzięki nim kwiaty dobrze się mają

 A także owoce, warzywa i zboże

Jak to się dzieje, spytać ktoś może?

Ref.: Bąki z łąki

I biedronki

I puchate, grube trzmiele

 Muszki, muchy

 Małe pszczółki

To planety przyjaciele!

Bąki z łąki

I biedronki

I puchate, grube trzmiele

Muszki, muchy

Małe pszczółki

To planety przyjaciele!

III

Gdy leci owad z kwiatka do kwiatka

Teraz rozwiąże się ta zagadka

Cały się kąpie w słodkim nektarze

 I przez przypadek pyłek przekaże

Ref.:Bąki z łąki

 I biedronki

I puchate, grube trzmiele

 Muszki, muchy

Małe pszczółki

To planety przyjaciele!

Bąki z łąki

I biedronki

I puchate, grube trzmiele

 Muszki, muchy

Małe pszczółki

To planety przyjaciele!

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Temat: Tęcza

1.Obejrzenie bajki: Rodzina Treflików „Tęcza”:

https://www.youtube.com/watch?v=tKw2-En1tTw

2.Wykonanie kart pracy – dzieci pięcioletnie KP4.33a, dzieci czteroletnie ćwiczenia s. 47.

3.Wykonanie pracy plastycznej „ Tęcza” – wyklejenie obrazka z tęczą dowolnym materiałem lub pomalowanie jej paluszkami umoczonymi w farbie ( zał ); wykonanie tęczy za pomocą rozcierania kredek - film instruktarzowy w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=V20yRybrYeA

4.Wysłuchanie bajkowiska: Przygody smoka Alberta „Garść złotych monet”:

https://www.youtube.com/watch?v=INiZiyKyb4c

Załączniki:
Pobierz plik (Zał 17.06 Środa.jpg)Zał 17.06 Środa.jpg[ ]111 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Temat: Burza

1.Wysłuchanie wypowiedzi dzieci na temat burzy: Dzieci wiedzą lepiej „ Co to jest burza?”:

https://www.youtube.com/watch?v=MxHDjzgreMU

2.Dzieci zapoznają się z planszami: „ Czego nie należy robić podczas burzy?”( zał 1).

3.Wykonanie kart pracy – dzieci pięcioletnie KP4.33b, dzieci czteroletnie zał 2.

4.Obejrzenie bajki: Tupcio Chrupcio „ Strach przed burzą”:

https://www.youtube.com/watch?v=a8w_7eCq7pU

5.Zabawa na równowagę: wykorzystanie sznurka, grubszej nitki, taśmy:

https://www.youtube.com/watch?v=PTFs82kECzA

Załączniki:
Pobierz plik (Zał 1 16.06 wtorek.jpg)Zał 1 16.06 wtorek.jpg[ ]542 kB
Pobierz plik (Zał 2 16.06 wtorek.jpg)Zał 2 16.06 wtorek.jpg[ ]318 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Temat: Po czym poznać, że nadeszło lato?

1.Dzieci zapoznają się ze słowami piosenki i powtarzają kolejność miesięcy, występujących w ciągu roku oraz pory roku:

https://www.youtube.com/watch?v=vF-f4pSW9zk

2.Wykonanie pracy plastyczno – technicznej: „ Cztery pory roku”. Dzieci ozdabiają, a następnie wycinają elementy planszy. Z pomocą osoby dorosłej mocują strzałkę na środku koła ( można użyć pinezki i korka lub plastikowej nakrętki). Po wykonaniu pracy dzieci starają się wskazać za pomocą strzałki, którą porę roku mamy obecnie( zał 1).

3.Zapoznanie się z treścią wiersza B. Szelągowskiej " Tato, czy już lato?".

Dzieci starają się opowiedzieć na pytania :Po czym według taty można poznać, że zaczyna się lato?; „ Z czym dzieciom kojarzy się lato?”. 

Beata Szelągowska

„Tato, czy już lato?”

Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!

4.Matematyczna piosenka dla dzieci z pokazywaniem: Jazzowanki „Koło”:

https://www.youtube.com/watch?v=bPJakVRmxzk&t=34s

Załączniki:
Pobierz plik (Zał 1 15.06 poniedziałek.jpg)Zał 1 15.06 poniedziałek.jpg[ ]81 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy Rodzice w dniach 15.06.2020-19.06.2020 zapraszamy dzieci z grupy „Zgrywusy” do realizacji bloku tematycznego  „Lato”.

Z pomocą rodziców dzieci będą mogły realizować zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze:

 

  • utrwalenie kolejności miesięcy oraz pór roku;
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania;
  • doskonalenie ekspresji twórczej;
  • poszerzanie informacji na temat burzy i bezpiecznych zachowań w jej trakcie;
  • poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych (tęcza);
  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji;
  • poszerzanie słownika
  • poszerzanie słownika o nazwy letnich kwiatów i doskonalenie umiejętności rozróżniania ich na zdjęciach;
  • poszerzanie słownika o nazwy owadów występujących na łące;
  • doskonalenie słuchu fonemowego;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczb;
  • poszerzanie słownika dzieci o przymiotniki związane z określaniem smaków lodów;
  • doskonalenie umiejętności porównywania obiektów;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • doskonalenie sprawności motorycznej;
  • kształtowanie utrzymania poprawnej postawy ciała;
  • kształtowanie umiejętności naśladowania i odtwarzania ruchów.

Podjęte tematy i treści będą zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Materiały potrzebne do realizacji bloku tematycznego udostępniane będą każdego dnia na stronie internetowe przedszkola w zakładce grupy „Zgrywusy” oraz na grupie FB. Karty pracy w miarę swoich możliwości prosimy dostarczyć do nauczycielek grup, po zakończonym okresie zamknięcia placówki.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W dniach 08.06. – 12.06.2020r. w grupie „Zgrywusy” odbywały się zdalne zajęcia, w których realizowano blok tematyczny „Zwierzęta małe i duże”. Nauczycielki grupy zaproponowały rodzicom i dzieciom formy zajęć takie jak:

  • słuchanie i śpiewanie piosenek : 
  • zajęcia gimnastyczne: Gimnastyczne Figle muzyczne- „ Chodzimy jak zwierzęta”
  • oglądanie filmu edukacyjnego :„Kameleon - Encyklopedia zwierząt dla dzieci "; " Mapa zwierzęta świata dla dzieci"; "Strażnicy Miasta - Poznajmy zwierzęta w zoo"; "Przeżyj to! Polskie Parki Narodowe"; "Polskie Parki Narodowe - W harmonii z przyrodą";" Nocne życie na polanie";" Las nocą";
  • wysłuchanie bajkowiska: " Leśne opowieści cz.1"; 
  • zajęcia rytmiczne: " Taniec do piosenki Król Lew z Olą i Blu";
  • wykonanie prac plastycznych:  "Kameleon";
  • wykonanie kart pracy rozwijających takie umiejętności jak grafomotoryka, czytanie globalne, logiczne myślenie, percepcja wzrokowa, koordynacja wzrokowo -ruchowa, rozwój emocjonalny, budowanie wypowiedzi, kreatywność, sprawność manualna, myślenie przyczynowo – skutkowe, przeliczanie.

Bardzo dziękujemy Rodzicom za współpracę.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Temat: Nocne życie zwierząt

1.Rozwiązanie zagadek o kilku zwierzętach mieszkających w lesie i aktywnych nocą:

  • Ten ptak ma piękne,
    wielkie oczy.
    Za dnia zamknięte,
    otwarte w nocy.
  • Co to za zwierz,
    odpowiedz, dziecię,
    co igły nosi
    na swoim grzbiecie?
  • Ledwie rozbłysło światło,
    a już za chwilę …
    lecą zewsząd do światła
    te nocne motyle.
  • Ani mysz to, ani ptak.
    On uważa, że to zdrowo
    sypiać w dzień do dołu głową.

2.Obejrzenie filmów o zwierzętach aktywnych nocą:

https://www.youtube.com/watch?v=CxNhiF1KB2U

https://www.youtube.com/watch?v=ko2jKJLR8uc

3.Wykonanie kart pracy – dzieci pięcioletnie KP4.32, dzieci czteroletnie ćwiczenia s. 43 i 45.

4.Zabawa muzyczna: Gimnastyczne Figle muzyczne- „ Chodzimy jak zwierzęta”:

https://www.youtube.com/watch?v=KKEtZmPxlQ4

5.Dzieci ozdabiają kolorowankę ze zwierzętami leśnymi przy użyciu dowolnych materiałów ( zał 1).

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl