wazniak

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 05.06.2020r. 

Temat: W co się pobawimy? 

 Działania dzieci: Przewidywane osiągnięcia dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne:  

 1. Kalendarz- ustalenie dnia tygodnia, przypomnienie pór roku. 

2. Zabawa dotykowa- rozpoznawanie przedmiotów dotykiem. 

3. D. Niemiec- "Nauka cierpliwości"- wysłuchanie wiersza i udzielenie odpowiedzi na pytania. Odszukanie historyjki w Księdze emocji.

4.Zabawa klockami- układanie najwyższej wieży.

5. "Klocki"- zadanie w ćwiczeniach str. 42.

6.Grafomotoryka- doskonalenie sprawności manualnej. 

 

 - wie jaki jest dzień tygodnia, przypomina sobie pory roku;

- rozpoznaje dotykiem swoje zabawki;

-uważnie słucha wiersza, odpowiada na pytania, rozumie treść wiersza; 

- układa wieżę, buduje; 

- wykonuje zadanie zgodnie z poleceniem; 

- poprawnie trzyma kredkę, poprawia po śladzie, koloruje. 

 - wie jaki jest dzień tygodnia, przypomina sobie pory roku (w miarę możliwości werbalnych)wskazuje na obrazku odpowiednią porę roku;

- rozpoznaje dotykiem swoje zabawki; 

- słucha wiersza, próbuje odpowiadać na pytania (w miarę możliwości werbalnych)

- układa wieżę, buduje;

- stara sie wykonać zadanie zgodnie z poleceniem (z pomocą);

- stara się poprawnie trzymać kredkę, stara się dokładnie popawiać po śladzie

 - kalendarz, etykiety pór roku (e-mail)

- zabawki

- wiersz i pytania (e-mail) 

- księga emocji

- klocki

- ćwiczenia str. 42

- karty pracy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 04.06.2020r. 

Temat: O czym marzysz ? 

 Działania dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci:  Przewidywane osiagnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne:  
 1. Kalendarz – ustalenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; ustalenie dnia tygodnia; utrwalenie dni tygodnia, dalsza nauka nazw miesięcy i kolejności ich występowania, określenie pogody i dobór odpowiednich  ikon pogodowych

2. Zabawa przy piosence „Wesoło gra lokomotywa, „Jedzie pociąg"– nauka śpiewu rozwijanie pamięci słuchowo-ruchowej

3„O czym marzysz?” – rozmowa na temat marzeń dzieci. Kształtowanie umiejętności wypowiedzi o marzeniach i uważnego słuchania tego, co mówią inni.

5. „Moje marzenie” – rysowanie świecą i malowanie. Rozwijanie zdolności plastycznych. Wypowiedzi na temat pracy

6. Jestem podróżnikiem – zapoznanie ze słowami piosenki i inscenizacją do niej. Rozwijanie ekspresji ruchowej

7. Policzanki, karty pracy – na miarę możliwości dziecka;

8. Ćwiczenia grafomotoryczne
 - z pomocą wskazuje datę na kalendarzu, wie jaki jest dzień tygodnia; zna miesiące i kolejność ich występowania na miarę swoich  możliwości; -określa pogodę, dobiera odpowiednie ikony pogodowe

-śpiewa piosenki na miarę swoich możliwości, uczestniczy w zabawie

- skupia uwagę na wypowiedziach innych, wypowiada się na temat swoich marzeń

- wykonuje pracę zgodnie z poleceniem, tematem, tworzy wypowiedź na temat swojej pracy

                         

- inscenizuje słowa ruchem

- zna cyfry, przelicza, liczy, stosuje liczebniki porządkowe w dostępnym mu zakresie

 - z pomocą wskazuje datę na kalendarzu, wie jaki jest dzień tygodnia; zna miesiące i kolejność ich występowania na miarę swoich  możliwości; -określa pogodę, dobiera odpowiednie ikony pogodowe

-próbuje śpiewać piosenki (na miarę możliwości werbalnych) uczestniczy w zabawie 

- skupia uwagę na wypowiedziach innych, wypowiada się na temat swoich marzeń(w miarę możliwości werbalnych)

- wykonuje pracę zgodnie z poleceniem, tematem, stara się opowiedzieć o swjej pracy(w miarę możliwości)

                         

- inscenizuje słowa ruchem

- zna cyfry, przelicza, liczy, stosuje liczebniki porządkowe w dostępnym mu zakresie (w miarę możliwości psychofizycznych)

 - kalendarz

- ikony pogodowe

- wypisane na kartonikach nazwy miesięcy, dni tygodnia

- nagrania -e-mail

- świeca, farby, pędzelek, papier

- tekst  i opis układu ruchowego –e-mail

- Policzanki, karty pracy

- kolorowanki kart pracy- e-mail

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 03.06.2020r. 

Temat: Czy mogę kogoś odwiedzić ? 

 Działania dzieci: Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:  Pomoce dydaktyczne:  
 1. Kalendarz – utrwalanie nazw miesięcy i kolejności ich występowania; określenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; określenie pogody i  dobranie odpowiednich ikon pogodowych

2.” Jestem kulturalny”. Rozmowa z dzieckiem na temat odpowiedniego zachowania się w danej sytuacji .”Magiczne słowa”- nagranie z przedszkola

3. „Grzeczne słówka” nauka śpiewu piosenki- rozwijanie pamięci

4. „Jak się zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy?” – rozmowa na temat zasad dobrego wychowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza "Kwoka" J. Brzechwy.

5. Zabawy ruchowe przy muzyce, gimnastyka

6. „Grupa przyjaciół”- praca plastyczna

7. Doskonalenie liczenia, sprawności motorycznej
 - zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania  na miarę swoich możliwości; z pomocą wskazuje datę w kalendarzu ; określa i dobiera odpowiednią ikonę pogodową

- wypowiada się na dany temat,

- stosuje zwroty grzecznościowe

- śpiewa piosenkę, zachowuje rytm , melodię; zna zwroty grzecznościowe

- skupia uwagę, odpowiada na pytania dotyczące wiersza, wyciąga wnioski

- naśladuje ruchy drugiej osoby, wykonuje ćwiczenia

- wykonuje pracę wg polecenia, wycina , wykleja (posługuje się nożyczkami, klejem)

- zna cyfry, liczy, przelicza w dostępnym mu zakresie;

- prawidłowo trzyma pisak

 - zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania  na miarę swoich możliwości; z pomocą wskazuje datę w kalendarzu ; określa i dobiera odpowiednią ikonę pogodową

- wypowiada się na dany temat(w miarę możliwości werbalnych)

- stosuje zwroty grzecznościowe

- próbuje śpiewać piosenkę, zachowuje rytm , melodię; zna zwroty grzecznościowe (w miarę możliwości dziecka)

- skupia uwagę,  próbuje odpowiadać na pytania dotyczące wiersza (w miarę możliwości dziecka)

- naśladuje ruchy drugiej osoby, wykonuje ćwiczenia

- wykonuje pracę wg polecenia, wycina , wykleja (posługuje się nożyczkami, klejem)

- zna cyfry, liczy, przelicza w dostępnym mu zakresie; 

-prawidłowo trzyma pisak

 - kalendarz, ikony pogodowe

- nagranie „Magiczne słowa” – e-mail

- nagranie piosenki – e-mail

- treść wiersza – e-mail

nagranie – e-mail

- instrukcja –email

-rolki po popierze lub ręcznikach, nożyczki, klej, dostępne materiały plastyczne

- karty pracy –e-mail

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 02.06.2020r. 

Temat:  Mój kolega z Afryki. 

 Działania dzieci: Przewidywane osiagnięcia dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:  Pomoce dydaktyczne:  
 1. Kalendarz – ustalenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; utrwalenie dni tygodnia

2. Zabawy ruchowe przy piosence „Kolorowe dzieci”

3. Praca z mapą – oglądanie mapy, odnalezienie Afryki, Ugandy – zainteresowanie mapą, rozbudzenie ciekawości poznawczej

4. „Simma ka” – zabawa afrykańskich dzieci

5.”Mój kolega z Afryki” – list od chłopca z Ugandy- rozmowa z dziećmi na temat zycia dzieci w Afryce na podst. filmu, zdjęć i opowiadania chłopca. Uświadomienie dzieciom różnorodności kulturowej.

6.”Dzieci z różnych zakątków świata” – karta pracy ćw. str. 41 Wdrażanie do umiejętności logicznego myślenia.

7.”Mój dzień w Polsce” – rozmowa z dziećmi i praca plastyczna. Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego. Technika: rysowanie kredką na papierze.

8. Policzanki, karty pracy – w tempie i zakresie dostępnym dziecku;

9. Ćwiczenia - grafomotoryka.

 - wie jaki jest dzień tygodnia; z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu

- śpiewa refren piosenki, inscenizuje słowa piosenki

- wie co to jest mapa; z pomocą odnajduje Afrykę , Ugandę

- zna słowa zabawy, wykonuje do nich odpowiednio dobrane ruchy, doskonali koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową

- odpowiada na pytania, buduje krótkie wypowiedzi  na dany temat

- wyciąga wnioski, logicznie myśli, wykonuje zadania według polecenia

- wypowiada się na temat życia codziennego; rysuje czynność, którą lubi wykonywać

- zna cyfry, przelicza, liczy na konkretach w dostępnym sobie zakresie

- poprawnie trzyma pisak, doskonali umiejętności 
 - wie jaki jest dzień tygodnia; z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu(w miarę możliwości dziecka)

- próbuje śpiewać refren piosenki, stara się inscenizować słowa piosenki ruchem

- wie co to jest mapa; z pomocą odnajduje Afrykę, Ugandę

- wykonuje  odpowiednie ruchy w zabawie, doskonali koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową

- odpowiada na pytania, buduje krótkie wypowiedzi  na dany temat (w miarę możliwości werbalnych)

- logicznie myśli, stara się wykonywać zadania według polecenia

- wypowiada się na temat życia codziennego;(w miarę możliwości werbalnych) rysuje czynność, którą lubi wykonywać

- zna cyfry, przelicza, liczy na konkretach w dostępnym sobie zakresie

- poprawnie trzyma pisak, doskonali umiejętności 
 -kalendarz; karty z  napisami dni tygodni

-  nagranie piosenki – email

- mapa

- słowa i opis ruchów – e-mail

- nagranie- list od chłopca z Ugandy-"Mój kolega z Afryki"- e-mail

- tekst i pytania –e-mail

- ćwiczenia Plac Zbaw str.41

- kredki, papier

- Policzanki; karty pracy

 

 

- karty pracy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy rodzice i dzieci grupy!!!

Od poniedziałku 01.06.2020r. zaczynamy realizację nowego projektu edukacyjnego ,,Zdrowo Maluchowo" polecanego przez Kuratorium Oświaty.

 

Zachęcamy wszystkich do udziału:)

Wszystkie niezbędne materiały będziemy wysyłali w załącznikach na e-maila grupowego.

Będą one zawierały informację dotyczącą danego zagadnienia, artykuł wprowadzający do temtu dnia oraz scenariusz podejmowanych działań wraz z kartami pracy.

Jeśli jakiekolwiek działania będą sprawiały Państwu lub dzieciom trudność prosimy o wykonywanie tych, które są możliwe do zrealizowania.

 

Zdjęcia wykonywanych prac proszę przesyłać wychowawcom grupy.

Dobrej zabawy!!!

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl