Data: 15.06.2020r.
Temat: Rośliny mogą leczyć!
Działania dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne: |
1. Kalendarz – ustalenie daty, dnia tygodnia, pory roku; dalsza nauka nazw miesięcy i kolejności ich występowania
2. Stary Donald farmę miał – zabawa ruchowa z piosenką. Rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci. 3. Spacer” – zabawa dramowa – umiejętność pokazywania różnych emocji za pomocą mimiki 4.”kolory lata” – rozwijanie wiedzy o barwach ; skojarzenia z danym kolorem, stosowanie porównań. 5. „Malowanie kolorów lata”- „Przyroda latem” - ćwiczenia str. 47 6.” Rośliny mogą leczyć”- pogadanka na temat popularnych roślin na podst. opow. „Letnie opowieści” M. Szczęsnej 7. Doskonalenie umiejętności liczenia, przeliczania w zakresie 10 i dalej- na konkretach, doskonalenie stosowania liczebników porządkowych. |
- z pomocą ustala datę, wskazuje ją w kalendarzu, wie jaki jest dzień tygodnia, zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania po sobie( na miarę swoich możliwości)
- śpiewa piosenkę, wykonuje układ ruchowy - wyraża różne emocje za pomocą mimiki - stosuje porównania, nazywa kolory , podaje skojarzenia do kolorów; - zna barwy podstawowe i tworzy z nich różne odcienie - maluje - rozpoznaje i nazywa popularne rośliny, wie że niektóre mogą być nam przydatne; – wie, że niektóre rośliny mogą być dla nas szkodliwe a nawet trujące i należy zachować ostrożność - przelicza, liczy, stosuje liczebniki porządkowe w dostępnym zakresie |
- z pomocą ustala datę, wskazuje ją w kalendarzu, wie jaki jest dzień tygodnia, zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania po sobie( w miarę możliwości werbalnych)
- próbuje śpiewać piosenkę, stara się wykonać układ ruchowy(w miarę możliwości psychofizycznych) - wyraża różne emocje za pomocą mimiki - nazywa kolory, próbuje podać skojarzenia do kolorów (w miarę możliwości werbalnych) - zna barwy i tworzy z nich różne odcienie - maluje -stara się powtarzać nazwy popularnych roślin (w miarę możliwości werbalnych) – wie, że niektóre rośliny mogą być dla nas szkodliwe a nawet trujące i należy zachować ostrożność - stara się przeliczać, liczy, stosuje liczebniki porządkowe w dostępnym zakresie (w miarę możliwości werbalnych, z pomocą) |
- kalendarz, kartoniki z nazwami dni tygodnia, miesięcy, pór roku
- nagranie – e-mail - opis zabawy – e-mail - kwiaty, liście, owoce, warzywa różne obrazki (korale, zdjęcie nieba, trawy, itp.) - białe kartki papieru, farby, pędzelki (ewentualnie kredki) - ćwiczenia str.47 - ilustracje, zdjęcia, eksponaty naturalne popularnych roślin - liczmany, karty pracy |