Plan Pracy Dydaktycznej 14.04.2021( Środa)
Dzień Tygodnia |
Temat: Czy to się jeszcze przyda? |
Umiejętności dzieci 3, 4-letnich |
Przewidywane osiągnięcia dzieci: |
Środki dydaktyczne |
|
Środa 14.04.2021r |
1. „ Czy to się jeszcze przyda ?”-pogadanka na temat recyklingu.
2. Zabawa ruchowa „ Superekolog” 3. Tworzenie zabawi lub instrumentu z recyklingu- według własnego pomysłu
|
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi. -Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci -Kształtowanie odpowiedzialności za czystość -rozwijanie sprawności manualnej -rozwijanie kreatywności |
-rozumie znaczenie recyklingu -wie , że nie można zaśmiecać środowiska -Wie w jaki sposób dbać o środowisko -Bierze udział w zabawie - Wykonuje czynności zgodnie z poleceniem. -samodzielnie wykonuje instrument z recyklingu. |
Link do piosenki:https://youtu.be/KncImAMfo-Q Link do filmu ekomisja- https://youtu.be/3TthUKkwakg Instrukcja zabawy poniżej ramki Instrukcja wysłana na komunikator Messenger. |
|
Zabawa 1 Grupa ekologów postanowiła urządzić zawody w sprzątaniu lasu. Musi zebrać śmieci, które pozostawili w lesie turyści. Zadanie jest o tyle trudne, że śmieci rozwiał po całym lesie wiatr. Rodzicu “rozrzuć” zabawki. Zadaniem dziecka jest zebranie wszystkich śmieci (zabawek) leżących na podłodze. Jeżeli uda im się zebrać i poukładać na swoje miejsce wszystkie śmieci(zabawki) to nasze Jeżyki otrzymają tytuł „Superekologa”. Możecie odznakę narysować sami lub skorzystać z pliku poniżej.
Zad 3. Czy instrumenty muzyczne mogą być ekologiczne? – tworzenie lub instrumentów z recyklingu.
- Burza mózgów Czy instrumenty muzyczne mogą być ekologiczne? Instrumenty wykonane z recyklingu (np.: grzechotki z pojemników po jogurtach; kawałek gazety, który gdy go gnieciemy szeleści; pojemnik po chusteczkach ze ,,strunami” z gumowej rękawiczki). Rodzic prezentuje dzieciom zdjęcia instrumentów, prosi, aby dzieci określiły, z czego oraz jak są wykonane i zadaje dzieciom pytania:
− Co to znaczy, że instrument jest ekologiczny?
− Czy instrumenty mogą pochodzić z recyklingu?
- Wykonanie instrumentów muzycznych według własnego pomysłu. Przedmioty z poprzedniego zadania, różnego rodzaju ziarna, kolorowy makaron, gruba taśma klejąca, nożyczki, markery. Dzieci mogą eksperymentować z wydawanymi przez instrumenty dźwiękami, w zależności od włożonego do środka przedmiotów materiału (jego rodzaju i ilości). Po dokonaniu wyboru rodzic zabezpiecza taśmą instrumenty, a dzieci mogą je ozdobić markerami.