- 1.Ćwiczenia poranne wykonywane przy muzyce zgodnie z instrukcją prowadzącego
- 2.Odczytanie wiersza i zapoznanie się z pojęciami, dotyczącymi dorosłych zwierząt mieszkających na wsi oraz ich potomstwa.
Stanisław Kraszewski „Na wiejskim podwórku”
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa- łaciate cielątko
Koza- rogate koźlątko
Owca- kudłate jagniątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Gąska- puchate gąsiątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa- łaciate cielątko
Koza- rogate koźlątko
Owca- kudłate jagniątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Gąska- puchate gąsiątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę- łaciate cielątko
Kozę- rogate koźlątko
Owcę- kudłate jagniątko
Świnkę- różowe prosiątko
Kurkę- pierzaste kurczątko
Gąskę- puchate gąsiątko
Kaczkę- płetwiaste kaczątko
Znalazło mamę każde dzieciątko!
- 3.Wykonanie kart pracy- poszerzanie wiedzy ogólnej, ćwiczenie logicznego myślenia, kodowanie, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej ( Zał nr 1 i 2)
- 4.Wykonanie eksperymentu z sodą, octem i bańkami mydlanymi.( Zał nr 3)
- 5.Odtworzenie filmu dotyczącego zwierząt na wsi oraz śpiewanie piosenki „ Old McDonald”.