02.06- plan pracy

Drukuj
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Data: 02.06.2020r. 

Temat:  Mój kolega z Afryki. 

 Działania dzieci: Przewidywane osiagnięcia dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:  Pomoce dydaktyczne:  
 1. Kalendarz – ustalenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; utrwalenie dni tygodnia

2. Zabawy ruchowe przy piosence „Kolorowe dzieci”

3. Praca z mapą – oglądanie mapy, odnalezienie Afryki, Ugandy – zainteresowanie mapą, rozbudzenie ciekawości poznawczej

4. „Simma ka” – zabawa afrykańskich dzieci

5.”Mój kolega z Afryki” – list od chłopca z Ugandy- rozmowa z dziećmi na temat zycia dzieci w Afryce na podst. filmu, zdjęć i opowiadania chłopca. Uświadomienie dzieciom różnorodności kulturowej.

6.”Dzieci z różnych zakątków świata” – karta pracy ćw. str. 41 Wdrażanie do umiejętności logicznego myślenia.

7.”Mój dzień w Polsce” – rozmowa z dziećmi i praca plastyczna. Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego. Technika: rysowanie kredką na papierze.

8. Policzanki, karty pracy – w tempie i zakresie dostępnym dziecku;

9. Ćwiczenia - grafomotoryka.

 - wie jaki jest dzień tygodnia; z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu

- śpiewa refren piosenki, inscenizuje słowa piosenki

- wie co to jest mapa; z pomocą odnajduje Afrykę , Ugandę

- zna słowa zabawy, wykonuje do nich odpowiednio dobrane ruchy, doskonali koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową

- odpowiada na pytania, buduje krótkie wypowiedzi  na dany temat

- wyciąga wnioski, logicznie myśli, wykonuje zadania według polecenia

- wypowiada się na temat życia codziennego; rysuje czynność, którą lubi wykonywać

- zna cyfry, przelicza, liczy na konkretach w dostępnym sobie zakresie

- poprawnie trzyma pisak, doskonali umiejętności 
 - wie jaki jest dzień tygodnia; z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu(w miarę możliwości dziecka)

- próbuje śpiewać refren piosenki, stara się inscenizować słowa piosenki ruchem

- wie co to jest mapa; z pomocą odnajduje Afrykę, Ugandę

- wykonuje  odpowiednie ruchy w zabawie, doskonali koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową

- odpowiada na pytania, buduje krótkie wypowiedzi  na dany temat (w miarę możliwości werbalnych)

- logicznie myśli, stara się wykonywać zadania według polecenia

- wypowiada się na temat życia codziennego;(w miarę możliwości werbalnych) rysuje czynność, którą lubi wykonywać

- zna cyfry, przelicza, liczy na konkretach w dostępnym sobie zakresie

- poprawnie trzyma pisak, doskonali umiejętności 
 -kalendarz; karty z  napisami dni tygodni

-  nagranie piosenki – email

- mapa

- słowa i opis ruchów – e-mail

- nagranie- list od chłopca z Ugandy-"Mój kolega z Afryki"- e-mail

- tekst i pytania –e-mail

- ćwiczenia Plac Zbaw str.41

- kredki, papier

- Policzanki; karty pracy

 

 

- karty pracy