Data: 02.06.2020r.
Temat: Mój kolega z Afryki.
Działania dzieci: | Przewidywane osiagnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne: |
1. Kalendarz – ustalenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; utrwalenie dni tygodnia
2. Zabawy ruchowe przy piosence „Kolorowe dzieci” 3. Praca z mapą – oglądanie mapy, odnalezienie Afryki, Ugandy – zainteresowanie mapą, rozbudzenie ciekawości poznawczej 4. „Simma ka” – zabawa afrykańskich dzieci 5.”Mój kolega z Afryki” – list od chłopca z Ugandy- rozmowa z dziećmi na temat zycia dzieci w Afryce na podst. filmu, zdjęć i opowiadania chłopca. Uświadomienie dzieciom różnorodności kulturowej. 6.”Dzieci z różnych zakątków świata” – karta pracy ćw. str. 41 Wdrażanie do umiejętności logicznego myślenia. 7.”Mój dzień w Polsce” – rozmowa z dziećmi i praca plastyczna. Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego. Technika: rysowanie kredką na papierze. 8. Policzanki, karty pracy – w tempie i zakresie dostępnym dziecku; 9. Ćwiczenia - grafomotoryka. |
- wie jaki jest dzień tygodnia; z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu
- śpiewa refren piosenki, inscenizuje słowa piosenki - wie co to jest mapa; z pomocą odnajduje Afrykę , Ugandę - zna słowa zabawy, wykonuje do nich odpowiednio dobrane ruchy, doskonali koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową - odpowiada na pytania, buduje krótkie wypowiedzi na dany temat - wyciąga wnioski, logicznie myśli, wykonuje zadania według polecenia - wypowiada się na temat życia codziennego; rysuje czynność, którą lubi wykonywać - zna cyfry, przelicza, liczy na konkretach w dostępnym sobie zakresie - poprawnie trzyma pisak, doskonali umiejętności |
- wie jaki jest dzień tygodnia; z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu(w miarę możliwości dziecka)
- próbuje śpiewać refren piosenki, stara się inscenizować słowa piosenki ruchem - wie co to jest mapa; z pomocą odnajduje Afrykę, Ugandę - wykonuje odpowiednie ruchy w zabawie, doskonali koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową - odpowiada na pytania, buduje krótkie wypowiedzi na dany temat (w miarę możliwości werbalnych) - logicznie myśli, stara się wykonywać zadania według polecenia - wypowiada się na temat życia codziennego;(w miarę możliwości werbalnych) rysuje czynność, którą lubi wykonywać - zna cyfry, przelicza, liczy na konkretach w dostępnym sobie zakresie - poprawnie trzyma pisak, doskonali umiejętności |
-kalendarz; karty z napisami dni tygodni
- nagranie piosenki – email - mapa - słowa i opis ruchów – e-mail - nagranie- list od chłopca z Ugandy-"Mój kolega z Afryki"- e-mail - tekst i pytania –e-mail - ćwiczenia Plac Zbaw str.41 - kredki, papier - Policzanki; karty pracy
- karty pracy |