smerfy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy rodzice w dniach od 15.06. – 19.06.2020r. zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Smerfy” do realizacji bloku tematycznego „Wakacje”.

 

Z pomocą rodziców dzieci będą mogły :

 

  • utrwalać zasady bezpieczeństwa, w tym bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych;
  • określać głoski w nagłosie i wygłosie słów związanych z morzem;
  • tworzyć łańcuch skojarzeń językowych;
  • utrwalać zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach;
  • ćwiczyć rozpoznawanie symboli i znaków oraz podawać ich nazwy;
  • przygotować się do rozstania z przedszkolem i przedszkolnymi przyjaciółmi;
  • rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową poprzez zabawy ruchowe;
  • dzielić się swoimi planami wakacyjnymi.

Podjęte tematy i treści będą zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Materiały potrzebne do realizacji bloku tematycznego udostępniane będą  każdego dnia na stronie internetowej przedszkola w zakładce grupy „Smerfy”  oraz na poczcie grupowej. Karty pracy w miarę swoich możliwości prosimy dostarczyć do nauczycielek grup, po zakończonym okresie zamknięcia placówki.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 

Środki dydaktyczne

 

Piątek

12.06.2020

 

1. Pogoda – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści.

2.Zumba Kids

 

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej

-rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

- rozwija umiejętność słuchania utworu i rozumienia jego treści,

-próbuje wypowiedzieć się na zadany temat,

-rozwija pamięć słuchową,

-rozwija sprawność fizyczną

 

1. Tekst opowiadania pod ramką.

2. Link do zabawy przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

Ćwiczenie 6-latek str. 42

Ćwiczenie 5-latek str. 36

 

Pogoda Bożena Forma

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę. – Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.  – Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś. – Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.  – Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski. – Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady. Adaś wpatruje się w mapę pogody. – Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa. Zegar wybija ósmą godzinę. – Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola. – Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.  Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

Po przeczytaniu opowiadania Rodzic zadaje dziecku pytania:

Gdzie wybierał się Adaś? Dlaczego chłopiec był zmartwiony? Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji? Jaka pogoda była na wycieczce?

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 
 

Środki dydaktyczne

 

Środa

10.06.2020

 

1. „Tęcza” – praca plastyczna

2.Eksperymenty z wodą

Jak sprowadzić tęczę?”

Tęcza w wodzie”

 

-doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie fantazji i wyobraźni,

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i badawczych, doskonalenie umiejętności stawiania hipotez i ich sprawdzania.

 

-rozwija umiejętności konstrukcyjne,
-kształtuje wyobraźnię,

-rozwija zainteresowania przyrodnicze i badawcze, rozwija umiejętność stawiania hipotez i ich sprawdzania

 

1. Dzieci malują tęczę na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek, wycinają elementy z papieru kolorowego i naklejają pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz. ( gąbki, kolorowy papier, nożyczki, klej )

2.Dzieci kładą na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza.

Dzieci nalewają wody do miski i wkładają do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kierują snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwują tęczę.

Cwiczenie 6-latek str.40

Ćwiczenie 5-latek str. 35

Załączniki:
Pobierz plik (eprzedszkolaki_znajdz_taki_sam.pdf)eprzedszkolaki_znajdz_taki_sam.pdf[ ]562 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 

Środki dydaktyczne

 

Wtorek’

09.06.2020

 

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce

2. Burza – zagadka. Wysłuchanie zagadki i rozmowa na jej temat

 

- rozwijanie aktywności ruchowej, muzycznej, artystycznej.

- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści, rozwijanie percepcji słuchowej

 

- rozwija aktywność ruchową, muzyczną, artystyczną.

- rozwija umiejętność słuchania tekstu i próbuje wypowiedzieć się na temat jego treści,

-rozwija percepcję słuchową

 

1.  Link do ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2.Rodzic czyta zagadkę, a nastepnie prosi dziecko, aby nazwałodźwięki, które w niej opisano. Pytania i tekst zagadki pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 41

Ćwiczenie 5-latek str. 34

Burza Marcin Przewoźniak

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną… (burzę).

Po przeczytaniu zagadki Rodzic prosi dziecko, aby nazwało dźwięki, które w niej opisano. Następnie prowadzi rozmowę: Jak należy się zachować w czasie burzy? Dzieci formułują swoje przypuszczenia lub dzielą się swoją wiedzą.

Następnie R. podsumowuje zdobyte informacje. Podczas burzy: – należy unikać wysokich obiektów; – nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami; – należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu; – nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 

Środki dydaktyczne

 

Poniedziałek

08.06.2020

 

1. Po łące biega lato – słuchanie i nauka piosenki

2. „Przetwory owocowe”- zabawa w układanie obrazków.

 

- rozwijanie umiejętności muzycznych i rytmicznych,

-poszerzanie słownika czynnego o wyrazy związane z letnimi owocami.

 

- rozwija umiejętności muzyczne i rytmiczne,

-poszerza słownik czynny o wyrazy związane z letnimi owocami.

 

1. Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

słowa piosenki pod ramką

2. Dziecko układa z pociętych kawałków obrazki owoców i podaje ich nazwy. Odpowiada na pytania zadawane przez rodzica. Pytania pod ramką.

Cwiczenie 6-latek str. 39

Ćwiczenie 5-latek str. 33

Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” m
ówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.:

Kto chce się z latem spotkać…

Pytania do punktu 2:

Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)

Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)

Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Przedstawiam kolejne propozycje zabaw rozwijających koncentrację uwagi w środowisku domowym:


1.     Kuchenny plac zabaw

Dzieci uwielbiają bawić się w kuchni. Dlatego warto zagospodarować jedną szafkę/półkę i przygotować „kuchenny plac zabaw”. Można tam umieścić cedzaki, łyżki, garnki, patelnie i inne przedmioty, którymi dziecko będzie mogło bezpiecznie się bawić. Kuchenne eksperymenty są bardzo wciągające i mają mnóstwo zalet. Dziecko jednocześnie rozwija koncentrację uwagi, poznaje różne faktury, kształty, temperatury, stymulując tym samym zmysł dotyku, wzroku, a nawet słuchu.

2.      Pokaż mi, gdzie jest…

Do tej zabawy możemy wykorzystać cały dom! Zadaniem dziecka będzie wskazanie tego przedmiotu, o który pytamy (np.: „Gdzie jest lampa? Gdzie jest okno?”). Dzieci w ten sposób wspaniale koncentrują uwagę, ale również rozwijają spostrzegawczość, a zabawa świetnie stymuluje rozwój mowy.

3.      Joga dla dzieci

Joga oraz inne ćwiczenia fizyczne bardzo pozytywnie wpływają nie tylko na koncentrację uwagi, jak również na koordynację ruchową i świadomość własnego ciała. Ćwiczenie jogi wymaga skupienia i precyzji ruchów, ale nie trzeba zaczynać od razu od trudnych figur. Na początek możemy udawać zwierzęta: stać się wężem, żyrafą albo kotem. ,, Zwierzęcą jogę” warto ćwiczyć razem z dzieckiem – dobra zabawa i mnóstwo śmiechu gwarantowane!

4.      Układanie wieży

W ten sposób dziecko nie tylko ćwiczy koncentrację uwagi, ale również wspaniale rozwija koordynację ręka – oko i poznaje zależność przyczynowo-skutkową (zaczyna kojarzyć, że wieża przewraca się, kiedy ją popchniemy lub krzywo położymy klocek).

      Drogi Rodzicu wykorzystując te zabawy w domu, nie tylko spędzisz  czas ze swoim dzieckiem, ale wpłyniesz  przede wszystkim na rozwój umiejętności koncentracji uwagi, zapamiętywania, koordynacji wzrokowo- ruchowej i spostrzegawczości swojego Malucha. Życze milej zabawy!

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Piątek

05.06.2020r

1. Kolorowy pociąg – wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza

2. „Dzieci z różnych stron Świata”

- doskonali umiejętność uważnego słuchania wiersza i wypowiadania się na jego temat,

- doskonali umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji w albumach i książkach.

- stara się słuchać wiersza i

próbuje wypowiedzieć się na jego

temat,

- próbuje samodzielnie lub z pomocą

rodzica wyszukiwać informacje w

albumach i książkach

1. Treść wiersz dostępna pod ramką. Po przeczytaniu wiersza rozmowa na temat jego treści.

2. Samodzielne wyszukiwanie informacji o dzieciach z różnych stron świata w książkach i albumach dostępnych w domu, rozwijanie mowy i myślenia.

Ćwiczenie 6-latek str. 33

Kolorowy pociąg S. Daraszkiewicz

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata, w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach. A w pociągu olbrzymia gromada, i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada. Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie, lecz niech każdy o sobie opowie. Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy, daję wam w podarku dwa duże kokosy, a może nie wiecie, co to znaczy kokos? To palmowy orzech, co rośnie wysoko W niskim ukłonie czoło chylę, mam dla was figi i daktyle. Przyjeżdżam do was na wielbłądzie, kto ma odwagę, niech wsiądzie. Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki i pałeczkami jem ryż z miseczki. Piszą pędzelkiem, sypiam na matach, a mój podarek – chińska herbata. Na zielonym stepie stado wołów pasam, łapię dzikie konie za pomocą lassa. Lasso to jest długa, bardzo długa lina, a moja ojczyzna zwie się Argentyna. Francja jest złota i zielona, Francja ma słodkie winogrona. Rodacy moi z tego słyną, że robią wino, dobre wino. Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata, w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.  Kolorowy pociąg wesoła muzyka, a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać. Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie. Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie. Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak, a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

Pytania do treści wiersza: Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu? Jak nazywają się kraje, z których pochodziły? Czy pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci? Kto pierwszy wsiadł do pociągu? Kto wsiadł ostatni? Ja myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie? Kto je ryż pałeczkami? Jak się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko? Jak spędza dzień dziecko w Argentynie? Z czego słynie Francja? Co można powiedzieć o dziecku z Polski – jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść? Czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same? Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?

 

Załączniki:
Pobierz plik (DZIECI.pdf)DZIECI.pdf[ ]8567 kB

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl