Plan 03.04.2020

Drukuj
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Dzień tygodnia Temat Umiejętności dzieci 5,6 letnich   Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Środki dydaktyczne

Piątek:

03.04.2020

1. Zajęcia gimnastyczne

2.Wysłuchanie wiersza

„ Od wiosny do wiosny”- rozmowa na jego temat

- rozwija sprawność fizyczną

-z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści;

-rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny
 

- rozwija sprawność fizyczną, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne na miarę swoich możliwości,

-stara się słuchać wiersza i próbuje wypowiedzieć się na temat jego treści;

-rozwija pamięć słuchową, ćwiczy słuch fonematyczny

Link do zajęć gimnastycznych: https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

Treść wiersza poniżej ramki

Karta pracy z grafomotoryki lub kolejna strona w zeszycie ćwiczeń

 

 

OD WIOSNY DO WIOSNY HANNA ZDZITOWIECKA

Na niebie jaśnieje słońce,

  dni płyną, płyną miesiące… 

 Z lodu uwalnia się rzeka 

i ze snu budzą się drzewa, 

ptaki wracają z daleka, 

będą wić gniazda i śpiewać.

  Sady zabielą się kwieciem… 

To wiosna! Wiosna na świecie! 

 Na niebie jaśnieje słońce, 

 dni płyną, płyną miesiące…

  Dni coraz dłuższe, gorętsze 

 pod lipą ciche pszczół brzęki, 

woń siana płynie powietrzem, 

 z pól żniwne słychać piosenki, 

zakwitły malwy przed chatą… 

 Lato na świecie! Już lato! 

 Na niebie jaśnieje słońce, 

 dni płyną, płyną miesiące… 

 W sadzie już jabłko dojrzewa

  niebem sznur ptaków mknie długi. 

 Liście się złocą na drzewach 

 idą jesienne szarugi  wiatr

nagle drzewa gnie w lesie… 

Jesień na świecie! Już jesień! 

Na niebie jaśnieje słońce, 

dni płyną, płyną miesiące…

  Długie i ciemne są noce 

śniegową włożył świerk czapę

  śnieg w słońcu tęczą migoce 

 i sople lśnią pod okapem, 

rzekę pod lodem mróz trzyma…

  Zima na świecie! Już zima! 

Na niebie jaśnieje słońce,

  dni płyną, płyną miesiące… 

 Ze snu się budzi leszczyna 

 i nową wiosnę zaczyna!

 

Pytania do wiersza:

 Czy udało Wam się zapamiętać, które pory roku są przedstawione wierszu? Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”? Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu

 wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?