Dzień tygodnia | Temat | Umiejętności dzieci 5,6 letnich |
Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Środki dydaktyczne |
Poniedziałek 15.06.2020 |
1. ,,Góry, nasze góry” – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści. Wytłumaczenie pojęć: hale, baca. 2. Film na you tube ,,Bezpieczeństwo w górach- bezpieczne wakacje” 3. „Górski pejzaż” – praca plastyczna malowana farbami |
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, -utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych, - rozwijanie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej |
-stara się wysłuchać utwór, -próbuje wypowiedzieć się na zadany temat, - poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych, - rozwija motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową, |
1.Objaśnienie pojęć: hale, baca ,tekst wiersza i pytania pod ramką. 2. Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio 3. Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą: -kartka A4, farby, pędzelek, kubeczek z wodą Dzieci na kartce papieru malują farbami górski pejzaż. Ćwiczenie 6-latek str. 43 |
baca- starszy pasterz owiec
hale- obszar nadający się do wypasu owiec, położony w górach
Góry, nasze góry
Janina Porazińska
Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.
Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity
Rodzic zapoznaje dziecko z pojęciami: baca, hale.
Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania:
Kto to jest góral?, Gdzie według wiersza góral wypasa owce? Co to są hale?, Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?