MIEJSKIE PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE ,,SMERFOWA KRAINA” ZAPRASZA WSZYSTKICH PRZEDSZKOLAKÓW DO UDZIAŁU W KONKURSIE PLASTYCZNYM ,,MAZURSKA PRZYRODA W WIOSENNEJ SZACIE”
REKRUTACJA DO MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA INTEGRACYJNEGO „SMERFOWA KRAINA” W KĘTRZYNIE
NA ROK SZKOLNY 2024/2025
SZANOWNI RODZICE!
Informujemy, że od 19. 02. 2024r. rozpoczynamy rekrutację
na nowy rok szkolny 2024/2025
Rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola w roku szkolnym 2023/2024
obowiązani są złożyć deklarację kontynuacji edukacji przedszkolnej na rok szkolny 2024/2025 w terminie:
od 19.02.2024r. do 29.02.2024r.
UWAGA:Jeżeli do dnia29.02.2024r. Rodzice nie złożą deklaracji kontynuacji edukacji przedszkolnej w nowym roku szkolnym – dziecko będzie usunięte z listy kontynuacji przedszkola.
/ druki deklaracji kontynuacji edukacji przedszkolnej na rok 2024/2025
będą wydawane przez nauczycielki poszczególnych grup/
RODZICE NOWYCH KANDYDATÓW DO PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2024/2025
Wnioski o przyjęcie dziecka do przedszkola będą udostępnione od dnia 06. 03. 2024r.w przedszkolu ina stronie internetowej przedszkola.Wypełnione wnioski należy złożyć osobiście w siedzibie przedszkola u Pani sekretarki(zgodnie z harmonogramem rekrutacji) do dnia: 20. 03. 2024r. do godz. 15.00
[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but wydarzenia/2019-2020/Wszystkie/05-18-razem/ is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.
Bajkoterapia stanowi odłam biblioterapii i polega na wykorzystywaniu bajek, zwanych również bajkami- pomagajkami w celach terapeutycznych, edukacyjnych, czy relaksacyjnych. Jest formą wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, którego adresatem są dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Bajki terapeutyczne mają za zadanie wzmacnianie dziecka, budowanie jego zasobów osobistych, gdyż przekazują wiedzę o sobie i świecie, wspierają rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Ponadto oswajają sytuacje wywołujące lęk, podpowiadają skuteczne sposoby rozwiązywania problemów i radzenia sobie w sytuacjach trudnych, a także redukują niepożądane stany psychiczne (lęk, poczucie winy, niska samoocena). Bajkoterapia pozwala spojrzeć na problem z innej strony. Jest to jeden ze sposobów na pokonywanie dziecięcych lęków, kompensuje niezaspokojone potrzeby. Dzięki bajkoterapii dziecko ma możliwość obserwacji świata, budowania pozytywnego podejścia do innych ludzi, pogłębiania i zdobywania nowej wiedzy na bardzo różne tematy. Za pomocą bajki dziecko uczy się nazywać emocje: strach, gniew, złość, wstyd, smutek. Dzieci zaczynają rozumieć, że popełniają błędy i starają się je rozwiązywać i radzić sobie z nimi.
,,Bajki Słuchajki. Chodź posłuchaj bajeczki…”
W dniach 25.04.2020- 10.05.2020 w ramach Grupy Wsparcia ,,Razem możemy więcej” był realizowany projekt ,,Bajki Słuchajki. Chodź posłuchaj bajeczki…”, który był wstępem do przeprowadzenia zajęć z cyklu ,,Bajkoterapia w domowym zaciszu”. Chętni rodzice oraz bliscy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z naszej placówki, wspólnie ze specjalistami z zakresu pedagogiki specjalnej, nagrali płytę z bajkami terapeutycznymi. Dzięki ich staraniom powstała płyta cd zawierająca 7 nagrań bajek:
1.,,Na wiejskim podwórku”- bajka o złości.
2.,,Miś Leon”- bajka dla dzieci, które nie słuchają rad rodziców.
3.,,Pszczółka Słoduszka” - bajka relaksacyjna.
4. ,,Biedronka Małokropka- bajka wzmacniająca dla dzieci niewierzących w swoje możliwości. 5. ,,Bajka o małej Myszce”- bajka o potrzebie poczucia bezpieczeństwa.
6. ,,Bajka o dwóch ołówkach”- bajka o przyjaźni.
7. ,,Najmniejsze drzewo w lesie”- bajka dla dzieci o niskiej samoocenie i potrzebie akceptacji.
Kolejnym krokiem w ramach realizowanego projektu było przesłanie nagrań bajek terapeutycznych do rodziców dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z naszej placówki. Na podstawie prowadzonej obserwacji i analizy konwersacji z uczestnikami zajęć, każde dziecko otrzymało bajkę adekwatną do jego problemu, bądź przeżywanych lęków. Rodzice otrzymali także scenariusz, dzięki któremu mogli przeprowadzić zajęcia z cyklu ,,Bajkoterapia w domowym zaciszu”. Po wysłuchaniu nagrania bajki, przyszedł czas na rozmowę i refleksję na temat jej treści. Ostatnim etapem zajęć było wykonanie przez dziecko rysunku do wysłuchanej bajki. Wszystkie przesłane zdjęcia rysunków dzieci posłużyły do stworzenia ilustracji do tekstów bajek, zawartych w elektronicznej książeczce w formie prezentacji multimedialnej pt. ,,Bajki terapeutyczne”, która zostanie rozesłana drogą mailową do rodziców dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych wraz z wszystkimi nagraniami audio bajek terapeutycznych.
Dziękuję wszystkim, którzy brali udział w projekcie ,,Bajki Słuchajki. Chodź posłuchaj bajeczki…”. Dzięki Waszym głosom bajki nabrały jeszcze większej mocy………
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.